Enhetschef inom äldreomsorgen

Experis Finance / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-11-13

Dina arbetsuppgifter
Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen inom respektive funktionsområde och bygger på kommunens organisation och ledningsfilosofi. Uppdraget som enhetschef utgår ifrån gällande lagstiftning inom området dvs. SoL, HSL och LSS.
Uppdraget genomsyras av kommunens kvalitetsvärderingar
• Bemötande
• Inflytande
• Tillgänglighet
• Trygghet
Du skall leda verksamheten utifrån brukarnas behov och driva verksamhetsutvecklingen inom verksamhetsbasen. Du skall arbeta utefter verksamhetsplanen samt omsätta den till aktiviteter inom verksamhetsbasen.
Du skall företräda kommunen i förhållande till brukare och personal. Medverka till samordning mellan verksamhetsområden och olika funktionsområden i syfte att utveckla gemensamma förhållningssätt och bidra till att stärka förmågan att arbeta med förändring och utveckling. Du skall som ledare vara en inspiratör, coach och bollplank för medarbetarna.
I din roll ingår att klargöra målen och resultatkraven för verksamheten och se till att arbetet styrs utifrån dessa. Du ansvarar för personaladministrationen enligt gällande delegationsordning inom verksamhetsbasen och att den fungerar utifrån gällande mål och avtal. Du ansvarar för att medarbetarna erhåller information i frågor som rör verksamheten, samt företräder arbetsgivaren enligt intentionerna i samverkansavtalet. Du har arbetsmiljöansvar för verksamhetsbasen enligt delegation.

Vem är du?
För detta uppdrag krävs att du har flera års erfarenhet av arbetsledning och är en dokumenterat god ledare. Det är en fördel om du har en högskoleutbildning med social inriktning och tidigare erfarenhet utav att arbetat inom äldreomsorgen. Du har god ekonomisk förståelse och vana av resursplanering. Du är en god datoranvändare och behärskar Officepaketets vanligaste program och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort krävs för tjänsten.
Du är en synlig ledare som vill arbeta nära och genom din personal och du har förmågan att prioritera och modet att välja bort. Du är analytisk, kostnadsmedveten och kan se verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att du är kommunikativ, har humor och en empatisk förmåga. Du ser möjligheter före hinder och kan utifrån visioner och mål bidra till en medskapande miljö för brukare och personal.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Urval sker löpande och då uppdraget skall tillsättas omgående så ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan.
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Anette Hartlin på tel 031-61 72 12 eller anette.hartlin@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Hartlin 031-617212

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1702363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: