Engagerad helpdesktekniker till myndighet i Örebro
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker flertalet helpdesktekniker till en av våra kunder, en statlig verksamhet som arbetar för att tillfredsställa behovet av tillgängliga, säkra och hållbara färdmöjligheter i samhället. Just den här tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Örebro.
I rollen som helpdesktekniker är du ansvarig för att verksamhetens IT-utrustning och applikationer fungerar felfritt för användarna. Du kommer att tillhandahålla teknisk service via fjärrstyrningsverktyg och på så sätt ge service genom att avhjälpa problem som rör allt från användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. Du hanterar alla typer av incidenter, beställningar och felanmälningar. Du tar emot ärenden via telefon och chatt, därför ser vi att du har använt telefonen som arbetsredskap i tidigare arbete.
Du som söker den här tjänsten har en känsla för service och engagerar dig i uppgiften att lösa andras problem. Eftersom arbetet går ut på att instruera, ge råd och vägleda användarna genom problemlösningsprocessen är du en kommunikativ och ödmjuk person som respekterar olika kunskapsnivåer och kan presentera lösningar på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du social, tillmötesgående och hjälpsam.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-04-20Kravprofil för detta jobb• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller liknande där du använt telefonen som arbetsredskap
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2018-01-19. Tillträde 2017-05-19.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du arbetat i en helpdesk tidigare och trivs bra med rollen att ge teknisk service till slutanvändare? Är du pedagogisk, serviceminded och ödmjuk gentemot de du hjälper? Gillar du att använda telefonen som arbetsredskap? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15265JA i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 15265JA
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3448446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.