Elevassistent anpassad grundskola Askebyskolan

Stockholms kommun / Barnskötarjobb / Stockholm
2024-06-28


Visa alla barnskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Välkommen till Askebyskolan anpassade grundskola!
Här arbetar vi i team runt eleverna, med kunniga elevassistenter, lärare med specialpedagogisk kunskap, skolledning och elevhälsans alla kompetenser.

Din roll

Du kommer i rollen som elevassistent arbeta med att hjälpa elever som behöver stöd för att kunna följa med i undervisningen och i skolans övriga verksamhet. Arbetet syftar till att få eleverna att så långt som möjligt, och utifrån sina egna förutsättningar, utvecklas i enlighet med utbildningens mål.

Tillsammans med lärare och övrig personal på skolan arbetar du för att skapa en utvecklande, meningsfull och positiv miljö för eleverna. Omsorg och tillsyn av elever är andra viktiga delar i uppdraget. Utifrån verksamhetens behov kan arbetet genomföras med enskilda elever eller med en grupp.

Du arbetar under skoltid på instruktion från ansvarig lärare och samverkar med läraren om hur arbetet ska utföras. I din roll ingår att ha tät kontakt och nära samarbete med övrig personal inom skolan, elever och elevernas vårdnadshavare.

På fritids driver du och dina kollegor arbetet med elevgruppen genom olika aktiviteter som verkar mot fritidshemmets mål.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har en elevassistentutbildning, barnskötarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Önskvärt med påbyggnad för barn med särskilda behov.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som elevassistent inom anpassade skolformer eller från liknande uppdrag som arbetsgivaren bedömer som likvärdig,

Meriterande om du har
• utbildning eller erfarenhet av att arbeta med alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), t.ex, tecken som AKK, (TAKK), PECS osv",
• kunskaper och/eller erfarenhet av att arbeta med tillämpad beteendeanalys (TBA)
• kunskaper och/eller erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik,

Vi söker dig som vill och kan bygga relationer med elever, tror på att varje elev når sin fulla potential och vill arbeta för att främja deras självständighet. Du är professionell, har gott omdöme och kan sätta gränser. Du är empatisk och använder dig av ett lågaffektivt bemötande av elever. Arbetet förutsätter att du har tålamod och kan anpassa din kommunikation och förhållningssätt utifrån situationen. Du är trygg, tillitsskapande och inser vikten av att vara en vuxen förebild. Du kan arbeta självständigt och tar initiativ. I ditt samspel med elever och vårdnadshavare är du tydlig och lyhörd för elevernas behov. Du har god förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2024-06-28

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/3462".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Utbildningsförvaltningen

Kontakt
Karin Persson
076-1241007

Jobbnummer
8776549


Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: