Ekonomihandläggare, Gävle
Lantmäteriet / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!
Publiceringsdatum2018-03-09Dina arbetsuppgifterRollen innebär ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Exempel på ar-betsuppgifter är granskning och kontering av leverantörsfakturor, samt betalning av dessa. Hantering av kundfakturor, avstämningar av kon-ton, upprättande av bokslutsspecifikationer och omföringar. Granskning av inbetalningar samt utbetalningar från kundreskontra. Hantering av ansökningar om anstånd med betalning samt betalningsföreläggande till Kronofogden. Vidare kan det förekomma hantering av domstolsutslag, konkurser samt kontoförfrågningar. Inom sektionen arbetar vi även med anslutningar av leverantörer och kunder till vår e-fakturaväxel. Andra uppgifter som hanteras inom sektionen är administration av stämpelskatt och expeditionsavgifter gällande inskrivningsärenden för lagfarter och inteckningar.
Arbetet innebär även ekonomisupport till verksamheten via mail och telefon.
Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt. Vi arbetar med ständiga förbätt-ringar av våra processer, så därför utvecklas våra arbetsuppgifter konti-nuerligt och arbetsuppgifter inom andra områden kan bli aktuellt.
KvalifikationerKvalifikationer
För arbetet krävs:
• Tre-årigt gymnasium med ekonomisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta i Unit4 Business World (Agresso)
• erfarenhet av att arbeta med Tid- och projektmodulen i Unit4 Bu-siness World (Agresso)
• erfarenhet av arbete med periodiska (abonnemangsfakturor) fak-turor.
• erfarenhet av att arbeta med anslutningar av e-fakturor
Kompetens
Vi söker dig som:
• är van att arbeta både i grupp (team) och självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme.
• ser möjligheter och tar initiativ.
• är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.
• är serviceinriktad.
• har god samarbetsförmåga och delar med dig av din kunskap till övriga i gruppen.
• tar ansvar för din uppgift och levererar i tid.
• är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
• är lugn och stabil och har förmåga att fokusera på rätt saker.
• kommer med idéer och nya angreppssätt på arbetsrelaterade frå-gor.
• har god förmåga att lyssna och kommunicera på ett tydligt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Jennie Sandberg, funktionschef, telefon 026-63 32 93. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademiker-na/SACO, Anna Forsberg, telefon 026- 63 33 79 och för ST inom Lant-mäteriet, Inggerd Holmberg, telefon 026-63 31 22. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Övrig information
Provanställning kan komma att tillämpas.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 302-2018/1725
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 4010617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.