Ekonomicontroller till Skarpnäcks stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
Den administrativa avdelningens övergripande uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och enhetschefer i att genomföra sina uppdrag och nå förväntade resultat.

Vi samordnar och kvalitetssäkrar den förvaltningsgemensamma styrnings- och resultatrapporteringen, samt säkerställer att god kvalitet uppnås i våra verksamheter.

Avdelningen är organiserad i tre enheter: controllerenheten, HR-enheten inklusive nämnd- och kansli samt lokal- och IT-enheten. Avdelningen har ett teambaserat arbetssätt, vilket innebär att vi utifrån verksamheternas behov sätter samman tvärprofessionella team för att öka effektiviteten i de uppgifter vi har. Vi är ett 20-tal medarbetare som arbetar i ljusa lokaler på Stadsdelsförvaltningen i Björkhagens centrum, mycket nära den gröna linjens tunnelbana. Varje fredag håller ledningen en förvaltningsgemensam informationsfika.

Vi söker nu en ekonomicontroller till ekonomienheten med inriktning mot äldreomsorg och funktionsnedsättning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2019-04-08

Dina arbetsuppgifter
Som controller på ekonomienheten kommer du att ha en viktig roll i förvaltningens planerings- och uppföljningsprocesser samt medverka i projekt och utredningar. Du jobbar aktivt för att stödja cheferna i deras uppdrag.

Här kommer du att arbeta med budget och uppföljning, analyser och omvärldsbevakning för att bidra till att uppnå förvaltningens mål för verksamheterna och målet om ekonomiskt hållbara verksamheter. En viktig del i detta är att arbeta proaktivt för att upptäcka och minimera risker och att ta fram väl underbyggda beslutsunderlag. I din roll kommer du tillsammans med dina kollegor på ekonomienheten att ansvara för att utveckla den ekonomiska styrningen inom förvaltningen och planera det långsiktiga arbetet inom området.

Som controller ingår du även i ett verksamhetsspecifikt team tillsammans med verksamhetscontroller där ett löpande analysarbete bedrivs och utvecklas. Du kommer också att få vara del av ett spännande utvecklingsarbete genom införandet av ett nytt systemstöd för budget och uppföljning under året.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avklarad högskoleutbildning inom ekonomi och redovisning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom det ekonomiska området i en roll som controller eller som ekonom inom redovisning och har en vilja att bredda dina erfarenheter.

Erfarenhet av vårt ekonomisystem Agresso är meriterande likväl om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation inom kommunal verksamhet och då gärna inom Stockholms stad.

För att vara framgångsrik som controller så behöver du ha mycket goda IT-kunskaper, särskilt i Excel, då arbetet innebär mycket rapportering och dokumentation. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi söker en person som tar ansvar för sina arbetsuppgifter och har förmåga att självständigt driva sina processer vidare och har god förmåga att arbeta ihop med andra för att nå framgång. Du har en pedagogisk insikt som bidrar till din förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla budskap efter mottagaren. Vid budget och rapportering kan det bli mer att göra, vilket innebär att vi söker dig som kan bibehålla ett lugn vid stressade situationer.

Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.

Förmåner
Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng, sommartid och tillgång till motionslokal inom stadsdelen. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar gym och träningsanläggningar. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar.

Läs mer om staden som arbetsgivare här:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/Formaner-och-utvecklingsmojligheter/

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2040
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Carleson, enhetschef 08-508 150 62

Företag
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen
Björkhagsplan 6
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6

Jobbnummer
4718713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen: