Ekonomiassistenter för kommande uppdrag till Experis Finance Sto

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistenter för kommande uppdrag till Experis Finance Sto" (publicerad 2016-03-11) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance arbetar med Ekonomiassistenter, Redovisningsekonomer, Redovisningschefer, Controllers och Ekonomichefer. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Vi har samarbete med Sveriges mest spännande företag, och kan med vår branscherfarenhet och vår kunskap om människor, tillsammans med din unika talang och vår gemensamma energi, bidra till både människors-och verksamheters utveckling.

Vi på Experis Finance ser ett ökat behov av ekonomiassistenter i Stockholm och söker efter dig som vill ansluta dig till vår uthyrningsverksamhet. Arbetetsomfattning och karaktär kan komma att variera något, därför är det här ett perfekt tillfälle för dig som är ute efter nya utmaningar och uppskattar möjlighet till variation i ditt arbete. En mer detaljerad beskrivning av tjänsten kommer att finnas tillgänglig i direkt anslutning till uppdragen.

Publiceringsdatum
2015-12-28

Dina arbetsuppgifter
Som konsult hos Experis Finance arbetar du ute hos våra kunder som är välkända attraktiva företag. Beroende på uppdraget arbetar du med kund- och leverantörsreskontra eller något utav dem. Avstämning, bokslutsarbete och rapportering är andra arbetsuppgifter som ingår i ditt dagliga arbete.

Vem är du?
Vi vänder oss till dig med minst 1-2 års erfarenhet av reskontra-arbete inom det senaste året, från medelstora - stora bolag. Du har som lägst en ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller en ekonomisk utbildning från högskola eller YH. Du talar och skriver utan hinder på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har arbetat inom stora internationella bolag samt om du har arbetat i affärssystem som SAP, Agresso, Navision eller Visma. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.

För att lyckas i rollen är du social, initiativtagande och positiv, det är också viktigt att du kan tänka dig att arbeta som konsult och trivs i en sådan roll. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad och har lätt för att se vad som behöver göras och tar dig gärna an arbetsuppgifter.

För att vara aktuell för vår verksamhet där kundens behov är vår utgångspunkt, har du inte mer än en månads uppsägningstid från din eventuella nuvarande tjänst. Då uppdragens längd varierar innebär det att du kan komma att byta arbetsplats ibland, därför är det viktigt att du uppskattar att träffa nya människor och komma ut på nya arbetsplatser.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på attraktiva företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via email.

Har du frågor om hur det är att jobba som konsult, eller om våra ekonomi-uppdrag är du välkommen att maila: seexperissourcing@experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
MonaLisa Andelius

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2594049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: