Ekonomiassistent till tjänsteproducerande verksamhet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du få möjligheten att arbeta i en större tjänsteproducerande verksamhet? Har du gedigen erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning? Se hit!



Publiceringsdatum
2018-03-28

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer huvudsakligen att hantera större transaktionsflöden i ett periodvis ett högt arbetstempo. Rollen är placerad hos verksamhetens redovisningsavdelning och ens närmsta chef kommer att bli redovisningschefen. På själva redovisningsavdelningen kommer det att arbetas i ett mindre team, men avdelningen ingår ytterligare i en stödenhet där teamet är större.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

* hantering av leverantörsfakturor
* bokföring av kund- och leverantörsbetalningar
* löpande bokföring
* avstämningar av balanskonton och koncerntransaktioner
* kassahantering
* kundfakturering
* statistik



Om dig

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med ekonomisk inritning eller en yrkesutbildning. Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning samt goda IT-kunskaper, framför allt inom Excel. Du kan flytande svenska i både tal och skrift. Meriterande är om du har kunskap i Basware och Navision.

Vidare ser vi att du är en stresstålig person som är van vid att arbeta i ett högt tempo. Du är en lagspelare med social kompetens som skapar en positiv atmosfär och trivs med att skapa många kontakter inom organisationen.



Viktigt för tjänsten är:

* Gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller yrkesutbildning inom området.
* Minst 5 års erfarenhet från en ekonomiavdelning.
* Goda datorkunskaper, framför allt inom Excel.
* Flytande svenska i både tal och skrift.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Om anställningen

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 12 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos företaget.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.



Om ansökan

Tjänsten startar i maj. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.



Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson via 031-7254539.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:

kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!



Sökord

Ekonomiassistent, ekonomi, administratör, Göteborg, Basware, Navision, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson caroline.carlsson@adecco.se 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4052145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: