Ekonomiassistent till Sweco
Amendo AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Sweco" (publicerad 2012-02-23) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amendo AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Amendo AB
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett Stockholmsbaserat företag med fina lokaler på Nybrogatan och har även kontor i Malmö. Sedan starten 2001 har vi varit ett dynamiskt och expansivt företag med starkt resultat.
Publiceringsdatum2012-01-09Om företagetSweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Koncernen omsätter cirka 5,4 Mdr SEK och har 5 400 anställda, varav 2900 i Sverige. För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är medlem på OMX Nordiska Börs i Stockholm.
Till expansiva Sweco Sverige AB söker vi nu en ekonomiassistent. Företaget är marknadsledande och behöver nu förstärka sin ekonomifunktion med en lagspelande ekonomiassistent med god kunskap inom fakturering, gärna från tjänsteproducerande företag. Arbetsplatsen är belägen centralt i Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Dina arbetsuppgifterSwecos dotterbolag i Sverige har en gemensam ekonomifunktion, så kallat Shared Service Center. Totalt rymmer avdelningen ca 30 medarbetare och är uppdelad i 3 grupper om 10 personer i varje grupp. Funktionen hanterar bland annat leverantörsfakturor, reseräkningar och utlägg, kundfakturering, månadsbokslut, skatter, årsredovisning och deklarationer.
Din roll som ekonomiassistent kommer i första hand innebära arbete med fakturering. I tjänsten ingår att granska fakturaunderlag, utreda och korrigera. I detta ingår tät kontakt med konsulterna och när fakturorna godkänts genererar detta sedermera fakturan till kunderna. Då det är en rad bolag du arbetar med i koncernen och mängder av olika projekt krävs det god grundkunskap inom redovisning och förmåga att hålla isär fakturorna i de olika projekten.
I din befattning kommer du också vid behov att fungera som backup för gruppen som arbetar med leverantörsfakturor, reseräkningar och utlägg.
Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker bör ha minst 2 års erfarenhet av arbete med fakturering och projektredovisning i tjänsteproducerande företag, gärna från en större ekonomiavdelning. Du har grundläggande kunskaper i bokföring och kan kontering. Förutom yrkeskunskaper lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom flexibilitet, engagemang och samarbetsförmåga. Du ska ha en ansvarskänsla för helheten så väl som för detaljerna.
Frågor och kontakt
I den här tjänsten samarbetar vi med Amendo Bemanning & Rekrytering. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Richtnér på telefon 072-22 19 506 annars så ser vi fram emot din ansökan direkt online på
www.amendo.se snarast, dock senast 25 januari, 2012.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 346
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagAmendo AB
AdressAmendo AB
Nybrogatan 7
11434 Stockholm
Jobbnummer 1123222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.