Ekonomiassistent till statlig myndighet
Bemannia AB (Publ.) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-02-21
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent samt inom systemet Proceedo? Ansök redan idag!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Stockholm. Start sker i mitten på mars och pågår tom sista december 2025. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar vid kundens kontor i centrala Stockholm. Möjlighet till distansarbete finns.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att hantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen, ansvara för myndighetens utbetalningar, uppföljning av leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser samt inkassoärenden. Du kommer även att:
svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturors status samt andra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet
göra löpande bokföring av betalningar i ekonomisystemet Agresso (UBW)
Publiceringsdatum2025-02-21Kvalifikationer Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper och flerårig praktisk erfarenhet av e-handelsverktyget Proceedo där man har arbetat som fakturaadministratör och med avvikelsehantering
Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso (UBW)
God vana i MS Office, Excel
Meriterande
Erfarenhet av och förståelse för processen leverantörsreskontra
Erfarenhet av att distribuera fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-28.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon,
amanda.chamoon@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Amanda Chamoon
amanda.chamoon@bemannia.se 08 84 53 00 Jobbnummer 9181532