Ekonomiassistent till sommarjobb
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en driven och positiv ekonomiassistent. Kundföretaget är ett väletablerat och expanderade bolag apoteksbolag med kontor i Hammarby Sjöstad. Som Ekonomiassistent hanterar du framför allt leverantörsreskontra - ankomstregistrering, attest, kontering och avstämningar - och löpande bokföring. avstämningar vid månadsbokslut. Tjänsten är på heltid. Uppdragstiden är på 1 månad med omgående.
Tjänstebeskrivning?
I rollen som Ekonomiassistent är du en del av ekonomiavdelning bestående av 5 positiva och drivna medarbetare. Sammantaget på kontoret är ni circa 50 medarbetare. Du är brett behjälplig på ekonomiavdelningen men hanterar framför allt leverantörsreskontra och löpande bokföring. Tjänsten innebär sedvanliga ekonomiassistentuppgifter så som:
• Leverantörsreskontra: ankomstregistrering, attest, kontering och avstämningar
• Löpande bokföring
• Kontakt med leverantörer
Det här är tjänsten för dig som studerar/har studerat ekonomi samt har arbetat inom reskontra/bokföring/redovisning sedan tidigare. Du ges möjligheten att utvecklas inom ekonomi på ett väletablerat och expanderande apoteksbolag i Hammarby Sjöstad!
Lämplig bakgrund?
Vi söker dig som har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi/bokföring. Du har arbetat med liknande arbetuppgifter sedan tidigare I någon mån. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du har datavana samt goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och har en utmärkt förmåga att kommunicera med externa parter så som leverantörer, detta eftersom tjänsten innebär en naturlig och betydande kontaktyta mot leverantörer. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina processer, samtidigt är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta med kollegor och är flexibel och lösningsfokuserad..
Viktig information?
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är på heltid. Uppdragstiden är på 1 månad med omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW?
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontortider 1 månad med start omgående
Publiceringsdatum2016-07-06ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2943817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.