Ekonomiassistent till managementbolaget Ekan i Göteborg

Oddwork Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Ekan Management är ett managementkonsultbolag med 30 års erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att uppnå sina ambitioner.

Bolaget har sitt ursprung i skandinavisk management genom en forskningsstiftelse vid Handelshögskolan i Göteborg. Verksamheten knoppades av 1985 och Ekan AB bildades. Ekan Management består idag av ett 40-tal managementkonsulter. Verksamheten utgår från våra kontor i Göteborg och Stockholm men huvuddelen av vår tid befinner vi oss på plats hos våra kunder. Vi sätter stolthet i vår profession och i det förtroende som våra kunder ger oss. Nu står vi inför en spännande och expansiv fas och söker därför, tillsammans med Oddwork, efter en Ekonomiassistent!

Om tjänsten som Ekonomiassistent hos Ekan
Som Ekonomiassistent hos Ekan kommer du arbeta för att på sikt bli ansvarig för hela intäktsprocessen inklusive bolagets kundfakturering. Du ansvarar för att aktivt arbeta med analys och uppföljning av bolagets projektportfölj och löpande ramavtal. Du kommer även fungera som stöd för bolagets alla projektledare vid upplägg av nya kundprojekt, projektkalkyler, fakturering av kundprojekt, ekonomiska analyser och prognostisering av projekt. Inom detta område kommer du arbeta aktivt med att ta fram nyckelavtal, resultatrapporter och prognoser för såväl konsulter, projektledare som kollegor på ekonomiavdelningen. I bokslutstider kommer du även agera stöd för bolagets ekonomiansvarige.

Utöver detta har du ett systemansvar för delar av bolagets affärssystem. I samband med detta ansvar kommer du även ha en viktig roll i implementeringen av bolagets nya affärssystem Rexor. I ditt ansvar ingår att planera och strukturera utbildningen samt att aktivt utbilda bolagets konsulter i hur systemet skall användas.

Rollen som Ekonomiassistent hos Ekan ger dig möjligheten att arbeta i en varierad vardag och då bolaget befinner sig i en tillväxtfas kommer det finnas behov av att på sikt utveckla och införa nya rutiner och kontroller på intäktssidan - här kommer du ha en avgörande roll!

Vi söker dig som...
• är en social och kommunikativ person som trivs med att arbeta självständigt. Du har god analytisk förmåga, är lösningsorientrad och agerar prestigelöst samtidigt som du har lite skinn på näsan och på ett pedagogiskt sätt diskuterar tankar och idéer med kollegor för att komma fram till bra arbetssätt.

Du är utbildad gymnasieekonom och det är även positivt om du genomfört en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Vi ser positivt på om du har minst 1 års erfarenhet inom redovisning, fakturering och/eller controlling, gärna inom en projektorienterad verksamhet. Detta göra att du har god vana av att arbeta i ekonomi-/affärssystem och samtliga program i Officepaketet.

Denna process är en talanginhyrning där du efter avslutad rekryteringsprocess kommer att jobba som konsult åt Oddwork Sweden AB de första sex månaderna, och därefter kommer tjänsten att övergå till en anställning hos Ekan.

Vad Ekan erbjuder dig
Hos Ekan erbjuds du möjligheten att arbeta i en betydelsefull roll för ett bolag i tillväxtfas. Företagskulturen kännetecknas av full fart, högt i tak, professionalism och en öppen och välkomnande stämning! Som Intäktscontroller kommer du arbeta heltid från måndag till fredag med fast lön.

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Jennifer Eriksson, jennifer@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-11-16

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-10-17

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3108641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: