Ekonomiassistent till leverantörsreskontra
Agility HK AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Agility HK AB i Stockholm,
Göteborg,
Helsingborg eller i
hela Sverige Bli en del av vårt nordiska team!
Som ekonomiassistent kommer du att hantera och bereda betalfiler, likviditetsberäkning på bank samt vissa manuella betalningar.
Du kommer att underhålla och uppdatera vårt leverantörsregister, vilket omfattar att vara behjälplig med nyupplägg av leverantörer, samt hantera betalningspåminnelser tillsammans med våra kontor ute i landet.
Vidare uppdaterar du valutor i vårt produktionssystem Control samt lägger in omkostnadsfakturor och följer upp att de blir attesterade och betalda.
>>>Vi söker dig som:
Är en trygg och positiv person, som kanske arbetat en tid med kund- eller leverantörsreskontra och är införstådd med de arbetsprocesser som innefattas.
Trivs med att arbeta med ett stort flöde, vi bereder stora mängder data för behandling under viss tidspress.
Har eget driv och är öppen för problemlösningar, engagerad och intresserad av att aktivt bidra till lösningar och förbättringar i det dagliga arbetet.
>>>Specifika kunskapskrav:
Bekväm med Officepaketet, i synnerhet kunskaper inom Excel
Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, då det är vårt koncernspråk och arbetet omfattar daglig kontakt med våra Shared Service Centers.
Skicklig på att prioritera, du behöver inte hålla alla bollar i luften, men måste veta vilka som är viktiga.
Agility är ett globalt logistikföretag som erbjuder internationella sjö-, flyg- och landtransporter samt lager- och logistiklösningar. Vi finns med över 500 kontor i över 100 länder och är nu drygt 20 000 kollegor som varje dag levererar en professionell och personlig service till de företag som ger oss förtroendet att hantera deras transporter - med flyg, sjö och bil - samt lagring och logistik inklusive 3PL.
Vi tillhandahåller även skräddarsydda logistiklösningar och komplexa specialtransporter för större projekt.
Naturligtvis erbjuder vi även leveransbevakning samt tulltjänster och transportförsäkring.
Vi är en ledande global logistikpartner med målsättningen att fortsätta ge våra kunder den trygghet som det innebär att ha personal som det är lätt att få tag på, som ger personlig service och som kan lösa problem - stora som små.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast/efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2018-09-21ErsättningVi erbjuder konkurrenskraftig lön, fortbildning inom området, friskvårdsbidrag samt flextid och arbetstidsförkortning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-01
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent
KontaktLena Skogqvist
LSkogqvist@agility.com 08-522 114 31
FöretagAgility HK AB
AdressAgility HK AB
Box 1077
16425 kista
KontorsadressNorgegatan2
Jobbnummer 4360296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.