Ekonomiassistent till långt konsultuppdrag

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Lund, Lomma, Burlöv, Kävlinge, Malmö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För ett konsultuppdrag på ca 1 år söker vi just nu en serviceinriktad ekonomiassistent till vår kund i Lund. För rätt person finns ev. möjlighet till anställning hos vår kund.

Publiceringsdatum
2011-09-24

Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar i projektform och i denna roll kommer du främst att ansvara för fakturering av uppdragen, bevakning av betalningstider och skötsel av ev. påminnelser samt registrering, avstämningar och kontroll vad gäller lönerapportering. Du kommer även att sköta registrering av nya kunder, inköp av kontorsmaterial, vara behjälplig i hanteringen av offerter samt sköta posthantering och reception/växel. Du kommer även att vara behjälplig med diverse relaterade arbetsuppgifter rörande företagets administration vid behov. Givet kompetens och intresse kan det på sikt även bli aktuellt att sköta prognoser, analys och beräkningar relaterade till verksamhetens projekt.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har god erfarenhet av arbetsuppgifter enligt ovan samt har god kunskap i Excel samt affärs- och lönesystem. Du har erfarenhet av, och en förståelse för, hur det mindre företaget fungerar och du är flexibel, prestigelös och inte rädd för att hugga i när och där det behövs. Du trivs med en arbetsmiljö där man arbetar nära varandra i samförstånd. Då du kommer att fungera som kontaktperson i administrativa frågor, såväl internt som externt, är det av största vikt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad. Det är även viktigt att du är en noggrann och ansvarstagande person med en stor egen drivkraft.

Så ansöker du
Är du intresserad av detta trevliga uppdrag ser vi gärna att du ansöker snarast möjligt då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sebastian Anderson på 040-66 55 102.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sebastian Anderson

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1038238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: