Ekonomiassistent till Kundreskontra i början av karriären
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du i början av din karriär och vill arbeta som ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra? Då har vi på SJR jobbet för dig!
Till vår kund som är ett ledande handelsföretag inom VVS, kyla och fastighet söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Kunden har kontor i Bromma och som konsult på detta uppdrag välkomnas du in i ett härligt team som arbetar engagerat och prestigelöst. Hela ekonomiavdelningen sitter tillsammans i ett öppet landskap och består av ca 30 personer.
Publiceringsdatum2019-03-04Om tjänstenIrollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att omfatta inbetalningar, filinläsning av bankfiler, påminnelsehantering samt att besvara telefonsamtal och förfrågningar från kunder, såväl interna som externa. Dessutom kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar och utredningar samt andra för avdelningen förekommande arbetsuppgifter.
De vardagliga uppgifterna kommer bland annatbestå av:
• Kundreskontra
• Inbetalningar
• Inläsningav bankfiler
• Påminnelsehantering
• Telefonkontakt med kunder
• Bokföring
ProfilDu har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat med ovanstående uppgifter i några månader. Du har goda kunskaper i Officepaketet ochdet är meriterade om duarbetat i M3. Dessutom är det meriterande med redovisningskunskaper. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper iengelska.
Som person är du noggrann, strukturerad och sprider positiv energi omkring dig. Du arbetar prestigelöst och har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär mycket kundkontakt via telefon är det även viktigt att du har en hög servicenivå.
Det här är tjänsten för dig som vill ta nästa steg i din karriär och det finns goda möjligheter för en överrekrytering till kund när konsultuppdraget tagit slut.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR som förväntas pågå i 6 månader och med start omgående. För rätt person kan det finnas möjlighet att bli anställd av kunden därefter. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Skantz
anette.skantz@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4645601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.