Ekonomiassistent till internationellt konsultbolag

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 100 % under 6 månader med mycket stor möjlighet till anställning hos vår kund. Uppdraget förväntas kunna starta 1 feb.
Ditt uppdrag
Som ekonomiassistent kommer du att ingå i det administrativa teamet om 4 personer som ansvarar för 6 bolag. Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden som ingår i ditt arbete är

• projektredovisning i Hogia Ekonomi samt Excel, ManTime, och Lotus Notes
• löpande bokföring och leverantörsreskontra i företagets svenska och utländska bolag
• administrera de anställdas reseräkningar och kvittounderlag
• administrera underkonsulternas inkommande tid och kostnadsfakturor samt betalning av dessa
• delaktig i moms och saktterapporteringar i bolagen
• delaktig i månads och årsbokslut för bolagen
• diverse administrativa uppgifter samt mottagande av besökare till kontoret

Vår kund arbetar inom konsultbranschen och har ca 70-80 konsulter totalt i Norden och Tyskland. Kontoret är beläget centralt i Göteborg i fina, rymliga lokaler. Eftersom majoriteten är ute på kunduppdrag i långa perioder är antalet medarbetare på kontoret desto färre dvs 4 st. Samtliga arbetar med ekonomi eller projektcontrolling och du rapporterar till ekonomichefen på plats. Den lilla gruppen innebär att alla hjälps åt att ta hand om kontoret och välkomnandet av besökare.

Publiceringsdatum
2013-01-30

Bakgrund
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av ekonomiarbete i någon form. Du talar och skriver engelska obehindrat då du har nära kontakt med internationella konsulter. Vidare är Excelkunskaperna gedigna. Det är mycket meriterande om du har arbetat med Hogia tidigare samt tidsredovisning.
Som person är du trevlig och tillmötesgående. Du är handlingskraftig och van att möta deadlines. Du trivs på det lilla kontoret där varje medarbetare gör en stor skillnad och prestigelöshet genomsyrar stämningen där alla får ta i stor och smått. Du kan uppskatta rutinartat arbete och sätter stort värde på noggrannhet och struktur.
Det är av stor betydelse att du vill och kan arbeta heltid långsiktigt.
Vi erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en känd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Vi kan erbjuda ett generöst friskvårdsbidrag och goda möjligheter till en fast anställning.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa konsultchef Kajsa Anäng 076 000 18 94. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt senast 16/1, då urval och intervjuer sker löpande.
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1452806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: