Ekonomiassistent till internationellt företag i Liljeholmen

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Avanzera söker för kunds räkning en ekonomiassistent till en av våra uppdragsgivare som är ett internationellt företag inom nätverkslösningar med placering i Liljeholmen.

Som konsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder. Våra konsulter är tillsvidareanställda med månadslön. Detta uppdrag är på heltid och löper i minst åtta månader.

Du kommer att ingå i en grupp om sex personer och kommer till en början primärt arbeta med leverantörsreskontran. Med tiden kommer dina arbetsuppgifter att utökas och du kommer att ha en bredare roll som ekonomiassistent.

Publiceringsdatum
2016-10-27

Dina arbetsuppgifter
Leverantörsreskontran

• Kontering av leverantörsfakturor
• Matchning av leverantörsfakturor mot inköpsorder
• Uttag av leverantörsfakturajournaler
• Upplägg av nya leverantörer i ekonomisystemet SAP (leverantörer utan inköpsorder)
• Insortering av inköpsordrar i leverantörspärmar
• Löpande åldersanalys av leverantörsreskontran
• Månadsavstämning av leverantörsreskontran
• Kontering av fakturor
• Leverantörsbetalningar

Över tid kan följande arbetsuppgifter tillkomma:

Lageravstämning

• Utredningsansvar vid lagerdifferenser. Vid utredning tas hjälp av Business Controller och Operations
• Konteringskontroll och registrering av uttag genom interna fakturor
• Uttag och kontroll av journaler för löpande lageruttag och lagerinlägg
• Bokning av prisdifferenser, standardprisuppdateringar mm
• Månadsavstämning av lagerkonton

Övrig information
• Reservering av upplupna kostnader
• Koncernintern fakturering

Bakgrund
Vi ser att du som söker har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har ca 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift. Som person är du positiv, noggrann och flexibel. För att trivas i rollen är det även viktigt att du är serviceinriktad och arbetar på ett prestigelöst sätt.

Så ansöker du
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Iren Sayar på telefonnummer 0700-905 492 eller iren.sayar@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 824
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Iren Sayar iren.sayar@avanzera.se 0700-905 492

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Jobbnummer
3138527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: