Ekonomiassistent till internationell koncern
SJR in Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och vill vara med på en spännande resa i en internationell koncern? Då kan detta vara något för dig!
Vår kund flyttar redovisningsansvaret för ett av sina bolag från Umeå till Göteborg och därav behöver du kunna vara i Umeå vid några tillfällen under våren 2020. Detta är ett konsultuppdrag via SJR på ett års tid med start vid årsskiftet. Tjänsten är på heltid och vår kund har sina lokaler på Hisingen.
Vad innebär rollen?
Du kommer att arbeta med leverantörsreskontran för ett av koncerners bolag, där du kontrollerar, konterar och skickar fakturor för attest. Vidare gör du betalningar och hanterar påminnelser. I din roll ingår också administration av reseräkningar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomiområdet samt med erfarenhet av leverantörsreskontra och gärna även reseräkningar. Du har kunskap inom representations- och momsregler. Vidare har du god Excelvana och har du tidigare arbetat i SAP är det meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav.
Som person är du driven med en positiv inställning till att lösa arbetsuppgifter och problem. Du tar ansvar, är noggrann och brinner för att alltid göra ett bra jobb. Vidare är du en serviceinriktad lagspelare som trivs i en roll med många kontaktytor, både internt och externt.
Publiceringsdatum2019-10-17Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 031-333 54 88. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (
https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSjr In Scandinavia AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 4856259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.