Ekonomiassistent till Implenia Göteborg

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-28

Om tjänsten
Har du en avslutad kandidatexamen och söker jobb inom ekonomi? Är du noggrann och är hungrig på att lära dig nytt? Vill du arbeta med ekonomi på en ekonomiavdelning med högt i tak och teamwork? Vi söker dig som vill arbeta heltid tom slutet av sommaren och därefter deltid, ca. 50 %.

Du blir anställd hos oss på KFX HR-partner men arbetar hos vår internationella kund Implenia som har kontor vid Lilla torg i Göteborg. För rätt person finns goda chanser att gå över i anställning hos kund på sikt.

Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget
Implenia Sverige AB har mer än 400 anställda och har många års erfarenhet och kompetens inom utmanande infrastrukturprojekt. Företaget tillhandahåller tjänster inom betongkonstruktioner, broar, tunnlar och bergrum, väg- och anläggningsarbeten samt grundläggning. Kontor finns i Liljeholmen i Stockholm och i centrala Göteborg.

Implenia Sverige är en del av Implenia Group, som är den ledande leverantören av byggtjänster i Schweiz. Koncernen har också en stark ställning på den tyska, österrikiska och norska infrastrukturmarknaden. Implenia grundades 2006 men har över 150 år av erfarenhet inom branschen. Med sin integrerade affärsmodell och specialister inom alla kompetensområden kan koncernen hantera ett byggprojekt genom hela livscykeln och leverera ett ekonomiskt, och kundcentrerat arbete. Företaget fokuserar på en hållbar balans mellan ekonomisk framgång, socialt ansvar och miljöansvar.

Implenia Group har sitt huvudkontor i Dietlikon nära Zürich och har 10 000 anställda i Europa. År 2021 var omsättningen cirka 4,0 miljarder schweiziska francs (37 miljarder svenska kronor). Bolaget är börsnoterat i Zürich.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du stötta ekonomiavdelningen som är stationerad i Göteborg. Du kommer sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med fem andra ekonomer. I den här rollen arbetar du med leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, kontering och allmän ekonomiadministration.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat i en administrativ roll tidigare och vill nu utvecklas mer inom ekonomi. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse för ekonomi och du inser vikten av noggrannhet. Vidare är du detaljorienterad och nyfiken att lära dig nytt. Du har goda datakunskaper och det är positivt om du har erfarenhet av SAP eller Acendo.

För att passa den här tjänsten söker vi dig som är trygg i dig själv, lojal, pålitlig och har ett självständig arbetssätt. Dessutom är du strukturerad i ditt sätt att arbeta och har lätt för siffror. Då du kommer arbeta tight ihop med dina kollegor är det viktigt att du prioriterar ett gott samarbete högt. Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket, det är även meriterande om du kan tyska.

Övrig information
Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är kl. 8-17 med 60 min lunch.
Tjänsten startar enligt överenskommelse, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4726".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Göteborg AB

Kontakt
Paula Jansson
031-711 98 00

Jobbnummer
6481257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: