Ekonomiassistent till globalt bolag (deltid75%)
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-04-10Om företagetVår kund är idag ett av världens ledande företag och finns representerat i alla världsdelar. Expertis och kvalité har gjort företaget till ett bolag att räkna med inom alla sina produktområden. Företagets produkter kännetecknas av modern design, högsta kvalitet, lång livslängd och överlägsen driftsekonomi. Genom sin långsiktiga affärsidé med egen utveckling och tillverkning av såväl slutprodukter som alla vitala komponenter samt distribution via egna bolag på alla väsentliga marknader ger företaget kunden största möjliga trygghet och därmed bästa ekonomi. Bolaget är idag marknadsledande inom flera produktområden på den globala marknaden.
Om jobbet
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till företagets ekonomiavdelning.
Dina arbetsuppgifter• Utländska leverantörsfakturor
• Kontoavstämningar
• Värderingar vid bokslut
• Rapportering till huvudkontoret
• Reseräkningar
• Svenska leverantörsfakturor
• Kundinbetalningar
• Samt diverse administrativa uppgifter
• Kontroll av inköpsorder
Möjligheter
Du kommer erbjudas möjligheten till praktisk erfarenhet av att jobba i en global organisation samt en inblick i det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning. Du kommer att bli en del av en dynamisk organisation där du kommer få möjlighet att vara med att påverka och förändra.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av arbete med redovisningsarbete och administration. Du har god datorvana och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är viktigt att du kan se sammanhang i flöden utan att missa detaljer. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i SAP.
Dina personliga egenskaperVi ser att du är en trevlig och prestigelös person med hög social kompetens. För att trivas i tjänsten är du uthållig och nyfiken med stort driv och stor beslutsamhet. Tjänsten kräver även att du är noggrann, strukturerad och noggrann. Du trivs när du får ta eget ansvar och att komma med egna idéer och förslag är naturligt för dig.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är ett vikariat på 75% i ett år med start i så snart som möjligt. Arbetet är förlagt på kontorstider. Företaget sitter i Sollentuna norr om Stockholm.
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på telefon 08-684 25 230.
Vi ser fram emot din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHERO AB
AdressHERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM
KontorsadressLiljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM
Jobbnummer 1837247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.