Ekonomiassistent till företag i Norrort
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent? Vill du bli en del av ett drivet företag i en spännande fas? Vår kund har sitt huvudkontor i Upplands Väsby.
Publiceringsdatum2015-03-18Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att arbeta med dagliga avstämningar och rapporteringar Du kommer även att fungera som bokföringsstöd samt vara delaktig
i processutveckling. Du kommer exempelvis arbeta med:
Att utföra bankavstämningar
Bolagets omkostnadsfakturor
Konteringar, uppföljningar kring attestinstruktioner, betalningar och
påminnelser
Kassaredovisning
Bokföring
Uppföljningar i organisationen
I din roll kommer du att vara delaktig i avstämningar vid månads- och årsbokslut. Det ingår även i dina arbetsuppgifter att göra avstämningar av
bankkonton i systemet Adra Match. Rollen innefattar även övrig löpande bokföring och koncernrelaterade avstämningar.
Vi söker dig som:
Har en ekonomiutbildning och1-3 års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, alternativt gymnasieekonomiutbildning.
Tidigare har arbetat med avstämningar och förstår dess innebörd, har goda kunskaper i Office paketet och främst Excel
Delar av verksamheten bedrivs i Finland vilket innebär att du kommer att kommunicera på engelska. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenhet från en transaktionsintensiv
verksamhet. Som person är du noggrann, strukturerad, proaktiv, utåtriktad och initiativrik. Då du kommer att ha mycket kontakt med kollegor och chefer på andra avdelningar
är det viktigt att du är kommunikativ, pedagogisk och bra på att samarbeta. Du har en utpräglad ansvarskänsla och är van att leverera i tid med hög kvalitet.
Då arbetet är varierat söker vi dig som är prestigelös och hugger i där det behövs.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader och med stor chans till anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig
rekryteringskonsult, Marie Bergsman på 08-407 55 55
Arbetstider och omfattningHeltid Visstid
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman +46 08-4075555
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2210929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.