Ekonomiassistent till företag i Mölndal

PSPartner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2014-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till företag i Mölndal" (publicerad 2014-05-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Bolaget har sitt huvudkontor i Krokslätt, Mölndal och omsätter ca 350 milj SEK och de är 30 anställda i Göteborg. Det är ett välkänt företag som är under ständig tillväxt, både organiskt såsom uppköp av bolag inom branschen. De sitter i nyrenoverade lokaler och det är ett ungdomligt företag med högt i tak. De behöver förstärka sin ekonomiavdelning med ytterligare en ekonomiassistent/redovisningsekonom.

Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag där du blir uthyrd som konsult via PS Partner, men ambitionen ifrån vår kund är att du ska bli anställd hos dem efter 5-6 månader. Start per omgående.

Publiceringsdatum
2014-05-06

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent/redovisningsekonom ansvarar du för den löpande redovisningen, kund och leverantörsreskontra, fakturering, kravhantering och löpande avräkningar som sker 1-2 ggr per månad. Du är delaktig i övriga ekonomiuppgifter och det finns möjlighet att sköta bokföringen för ett av bolagen inom koncernen, beroende på din kompetens och erfarenhet. I så fall innefattar rollen även avstämningar, momsredovisning, skatter, månadsbokslut deklarationer m.m. Du ingår i ett team bestående av en ekonomiassistent och ekonomichef som du rapporterar till. Din roll innefattar även mycket kontakter med företagets kunder, leverantörer och övriga intressenter. Övriga administrativa uppgifter ingår i tjänsten, såsom inköp av kontorsmaterial.

Kvalifikationer
Du har mycket bra bokföringskunskaper och det är mycket meriterande om du har arbetat som redovisningskonsult, alternativt har du skött redovisningen för ett mindre bolag. Du har förmågan att strukturera och effektivisera processer, är resultatorienterad och lösningsorienterad även under stressade situationer. Som person är du ödmjuk och hjälpande och förstår vikten av en hög servicenivå. Du är social och engagerad och tycker om att ha mycket externa kontakter.  

Du behärskar engelska i tal och skrift och övriga språk är meriterande. Vi utgår från att du är van att arbeta i officepaketet, framförallt excel och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i Visma/SPCS är detta ett plus.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering så vänligen gå in på www.pspartner.se för att ansöka. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
FABRIKSGATAN 7

Jobbnummer
1864186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: