Ekonomiassistent till Bavaria i Solna

KFX HR-partner Stockholm AB / Organisationsutvecklarjobb / Solna
2017-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Bavaria i Solna" (publicerad 2019-02-28) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Om tjänsten
Till Bavaria söker vi på KFX HR-partner nu en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Rollen är för dig som har god förståelse för ekonomiska flöden och erfarenhet av bokföring.

Om företaget
Bavaria Bil är en del av Miklagruppen, en av Nordens ledande BMW och MINI-återförsäljare med verksamhet i Sverige och Norge. Bavarias ambition är att ligga i framkant inom branschen genom att skapa unika kundupplevelser. Målet är att vara märkbart bättre och överraskande annorlunda. För att lyckas med det ser man medarbetarna som den viktigaste tillgången.

Bavaria erbjuder en spännande och utvecklande miljö. Som en av sex medarbetare på ekonomiavdelningen får du utrymme att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor.


Arbetsuppgifter
Din roll hos Bavaria kommer att innefatta ett övergripande ansvar för leverantörsreskontra. Utöver att distribuera inköpsfakturor kommer du att hantera behörigheter samt genomföra de olika förändringar som verksamheten kräver. Du kommer även agera kontaktperson till leverantörer i olika ärenden och dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå i:

• Distribuera inkommande leverantörsfakturor
• Elektroniska leverantörsfakturor i leverantörers olika portaler
• Kassaredovisning
• Inventarieredovisning
• Hantering av utbetalningar, manuellt och via filer
• Kontakt med leverantörer
• Bokning av betalningar i SEK samt andra valutor


Kvalifikationer
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av en liknande roll och därigenom goda kunskaper inom bokföring. Alternativt är du nyligen examinerad och har arbetat vid sidan av dina studier, med liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann och har ett gott öga för detaljer. Du har ett systematiskt arbetssätt och arbetar gärna självständigt. Samtidigt som du har förmåga att driva ditt arbete på egen hand tror vi att du trivs att arbeta i grupp. Du känner dig bekväm i föränderliga miljöer och du har god förmåga att skapa rutin och struktur i ditt arbetssätt. Givetvis tycker du om siffror och drivs av att förstå ekonomiska sammanhang och samband. Utöver detta har du:

• Utmärkta kunskaper i Excel
• God systemförståelse och erfarenhet av bokföringsprogram
• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi


Övrigt
Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta som konsult hos Bavaria i Solna. Tjänsten förväntas tillträdas snarast och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor rörande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 3001
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Hägg

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
3824786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: