Ekonomiassistent sökes till Brinova Fastigheter i Helsingborg

Brinova Fastigheter AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2025-01-16


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brinova Fastigheter AB (publ) i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Hässleholm eller i hela Sverige

Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona, och kommer att expandera ytterligare med kontor i både Växjö och Hässleholm inom en snar framtid.
Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med aktörer inom samhällssektorn och en lokal egen engagerad förvaltning på de orter där bolaget aktivt valt att verka. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt.
Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan.

Kort om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning på sex månader. Du utgår från bolagets huvudkontor i centrala Helsingborg.

Publiceringsdatum
2025-01-16

Profil
Du har minst en examen som gymnasieekonom eller från en yrkesförberedande utbildning med inriktning mot redovisning eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har minst två (2) års erfarenhet i en roll som ekonomiassistent eller liknande
Du ska även behärska svenska i tal och skrift.
Du är lösningsorienterad, och det är meriterande om du har arbetat i kundorienterad-, eller serviceverksamhet tidigare.

Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent hos oss så arbetar du med:
Ekonomiarbete enligt årshjulet
Assistera bolagsekonomer vid månads-, kvartals- och årsbokslut med upprättande av underlag samt avstämningar av vissa balansposter
Delaktighet i årligt budgetarbete i form av diverse avstämningar.

Övrigt administrativt ekonomiarbete
Inläsning av inbetalningsfiler, göra betalningsförslag, skicka betalningsfiler samt hantera betalningspåminnelser
Arbete med leverantörsfakturor/betalningar, samt fakturaflöden och vidarefakturering av kostnader
Assistera bolagsekonomer med att besvara och administrera frågor från externa parter och myndigheter.
Hyresadministration samt hyresavisering

Övrig information
Utföra enklare administrativa uppgifter såsom posthantering, mailhantering, svara i telefon, ta emot gäster och diverse kontorstrevnad.
Aktivt medverka till en god trivsel och kunskapsutbyte på arbetsplatsen.

Låter det intressant?
Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Urval sker löpande.
Vid ansökan bifogar du CV och personligt brev där du skriver kort om dig själv och dina tidigare erfarenheter som du knyter till tjänstens beskrivning.
Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR Ellen Broomé på ellen.broome@brinova.se eller Matilda Buday på matilda.buday@brinova.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Via annons

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brinova Fastigheter AB (publ) (org.nr 556840-3918)

Arbetsplats
Huvudkontor

Jobbnummer
9107495

Prenumerera på jobb från Brinova Fastigheter AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brinova Fastigheter AB (publ):