Ekonomiassistent på deltid till omgående uppdrag

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-10-05

Företaget
Företaget är en kunskapsintensiv branschorganisation som verkar för sina medlemmar, som till största delen utgörs av kommunala bolag. Deras arbete syftar till att sprida kunskap och organisera samarbete. De driver forskning och utbildning inom området de verkar inom och publicerar skrifter för att sprida kunskap till sina medlemmar. På kontoret som ligger med gångavstånd från Alviks T-bana arbetar ca 20 personer i moderna och trevliga lokaler.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett med uppgifter inom ekonomi men med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Du kommer vidare att arbeta med löpande redovisning, göra in- och utbetalningar, ombokningar, påminnelser, fakturering samt utföra kontoavstämningar. Du kan även komma att hantera momsredovisning. Eftersom det är ett relativt litet företag förväntas du också bistå med övriga kontorsgöromål efter behov. De arbetar i Hogia.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1-3 månader då verksamheten just nu behöver stöttas upp med en tillfällig resurs.

Kvalifikationer
Utbildning: Gymnasieekonom eller motsvarande
Erfarenhet: Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Övriga krav (språk/programvaror): Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Du ska även ha god systemvana från något ekonomisystem.
Meriterande är om du har erfarenhet av projektredovisning
Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Vi tror att du som söker är en person som är van och trivs med att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt på egen hand. Du har förmågan att arbeta detaljerat samtidigt som du också kan ha överblick över ditt arbete. Vidare är du noggrann och tar stort ansvar för det du åtar dig.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 8-17
Omfattning: Minst 60 %
Kontakt: Bravura, tel. 08 - 400 240 50

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, leverantörsreskontra, kundresontra, momsredovisning, deltid

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vendela Zetterkvist 08-40024050 vendela.zetterkvist@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2463655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: