Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-01-22

Företaget
Bolaget är ett dotterbolag till ett finskt företag som tillverkar, marknadsför och distribuerar alkoholhaltiga drycker i Norden och i de baltiska länderna. Företaget har egen produktion av välkända varumärken men importerar även in andra varumärken som sedan säljs via systembolaget.

Om jobbet

Hero söker en kommunikativ ekonomiassistent som ska arbeta med kund- och leverantörsreskontra, redovisning och avstämningar. Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för kund- & leverantörsreskontran och vid månadsbryt göra momsdeklarationer, bankavstämningar, periodiseringar och omräkningar av valutor samt vid behov sammanställa statistik till försäljningschefen.

Kompetenser
Vi söker dig med gymnasialutbildning med minst 2-3 års erfarenhet av självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt redovisningserfarenhet. Tjänsten kräver att du har arbetat i SAP och Excel. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med kollegor internt och externt så ser vi gärna att du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en problemlösande inställning, med förmåga att planera och prioritera ditt arbete med hänsyn till arbetsbördan och deadlines. Därför kräver rollen att du som person är flexibel, strukturerad, hjälpsam, kommunikativ och lättlärd med en känsla för service. Detta för att kunna vara dina kollegor behjälplig.

Utvecklingsmöjligheter

Du kommer tillhöra ett en ekonomiavdelning som idag består av 5 personer med möjligheten att och bygga på med fler utmanande arbetsuppgifter som exempelvis lära dig arbeta med årsbokslut.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Anställningen är på heltid under kontorstider med tillträde mitten av mars. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero med goda möjligheter att bli överrekryterad. Då du befinner dig i en miljö med arbetstoppar så förekommer övertidsarbete.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=389

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08- 400 25 247 eller poria@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef 08-400 25 247 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1757731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: