Ekonomiassistent med erfarenhet av Palette

Kontorsfixarna Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-30

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning två ekonomiassistenter som har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra i ekonomisystemet Palette! Tjänsten är på heltid, med start omgående och beräknas pågå i 3 respektive 6 månader med chans till förlängning.
Viktigt i tjänsten är att du som söker har praktisk erfarenhet och känner dig trygg med att arbeta i Palette.

Dina arbetsuppgifter
Vår kund är ett svenskt företag som är verksam inom flera olika branscher, bland annat fastigheter och sjötransport. Tjänsten är placerad på deras kontor på Södermalm i fräscha ljusa lokaler.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Vara ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i leverantörsreskontra
• Utföra leverantörsbetalningar
• Hantera maskinell och manuell återredovisning från bank
• Sköta viss systemadministration i Palette (elektroniska fakturahanteringssystemet)
• Sköta viss systemadministration i Agresso (ekonomisystemet)
• Ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i kundreskontra
• Upprätta kundfakturor enligt underlag
• Stötta vid manuella betalningar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med antingen både kund- och leverantörsreskontra alt en av ovan nämnda. Du som söker har goda kunskaper i Palette, Microsoft Office samt i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vidare har du har lätt för att lära dig nya system och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Som ekonomiassistent är du noggrann och snabb utan att tumma på kvalitén. Du har ett strukturerat arbetssätt och är trygg och självgående i din roll. Du har förmågan att se helheten i det ekonomiska flödet och förstår vikten av att ge god service, både internt och externt. Vidare är du en nyfiken, glad, lösningsorienterad och lojal person.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos KFX, Kontorsfixarna, men arbetar hos vår kund. Start för tjänsten är omgående!
Vi kommer att arbeta löpande med tillsättningen, vilket förutsätter att du skickar in din ansökan snarast möjligt.
Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist, 08-663 99 00.

Lycka till och välkommen in med din ansökan!

Sökord: Reskontra, kundreskontra, ekonomiassistent, accounts payable

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1902
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theresa Almqvist

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2274416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: