Ekonomiassistent med erfarenhet av Palette
Kontorsfixarna Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-30Om tjänstenVi söker för kunds räkning två ekonomiassistenter som har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra i ekonomisystemet Palette! Tjänsten är på heltid, med start omgående och beräknas pågå i 3 respektive 6 månader med chans till förlängning.
Viktigt i tjänsten är att du som söker har praktisk erfarenhet och känner dig trygg med att arbeta i Palette.
Dina arbetsuppgifterVår kund är ett svenskt företag som är verksam inom flera olika branscher, bland annat fastigheter och sjötransport. Tjänsten är placerad på deras kontor på Södermalm i fräscha ljusa lokaler.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Vara ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i leverantörsreskontra
• Utföra leverantörsbetalningar
• Hantera maskinell och manuell återredovisning från bank
• Sköta viss systemadministration i Palette (elektroniska fakturahanteringssystemet)
• Sköta viss systemadministration i Agresso (ekonomisystemet)
• Ansvarig för att utföra fakturahantering och kontering i kundreskontra
• Upprätta kundfakturor enligt underlag
• Stötta vid manuella betalningar
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med antingen både kund- och leverantörsreskontra alt en av ovan nämnda. Du som söker har goda kunskaper i Palette, Microsoft Office samt i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vidare har du har lätt för att lära dig nya system och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Som ekonomiassistent är du noggrann och snabb utan att tumma på kvalitén. Du har ett strukturerat arbetssätt och är trygg och självgående i din roll. Du har förmågan att se helheten i det ekonomiska flödet och förstår vikten av att ge god service, både internt och externt. Vidare är du en nyfiken, glad, lösningsorienterad och lojal person.
Övrig informationDetta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos KFX, Kontorsfixarna, men arbetar hos vår kund. Start för tjänsten är omgående!
Vi kommer att arbeta löpande med tillsättningen, vilket förutsätter att du skickar in din ansökan snarast möjligt.
Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist, 08-663 99 00.
Lycka till och välkommen in med din ansökan!
Sökord: Reskontra, kundreskontra, ekonomiassistent, accounts payable
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1902
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheresa Almqvist
FöretagKontorsfixarna Stockholm AB
AdressKontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 38, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2274416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.