Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra" (publicerad 2015-07-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Nu söker vi för vår kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Tjänsten är på heltid med start i mitten av maj och uppdraget sträcker sig ett år framåt. Vår kund har trevliga lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I den här rollen som ekonomiassistent kommer du till stor del att jobba med vår kunds leverantörsreskontra. Andra förekommande arbetsuppgifter är kontoavstämningar, rapportering till koncernen, beräkning av nyckeltal och sammanställning av information för analyser. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat i SAP och Hyperion men är inget krav.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet för tjänsten samt att du har mycket goda kunskaper i Excel. Då kunden är verksam internationellt är det viktigt att du känner dig trygg i det engelska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du är social och serviceminded som person. Vidare har du hög integritet och är en lojal lagspelare som trivs i en föränderlig miljö.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid med start i mitten av maj. Arbetstiderna är 8-17 med viss flextid. Semester ges möjlighet i augusti.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson på telefonnummer 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2015-03-26

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Niklasson +46 031 3335473

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2222433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: