Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra till Carglass®

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra till Carglass® " (publicerad 2022-08-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om bolaget

Carglass® är världens ledande företag inom lagning och byte av bilglas. Bolaget lagar och byter bilrutor på alla bilmärken, oavsett årsmodell. Runt om i Sverige finns över 80 verkstäder med drygt 230 anställda. I hjärtat av allt bolaget gör är deras åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Carglass® mäter kundnöjdhet i alla deras verksamheter. Carglass® är under en expansiv resa och behöver nu förstärkning i form av en Ekonomiassistent. Vi letar efter dig som har en positiv och nyfiken karaktär som känner sig trygg i rollen som ekonomiassistent.

Publiceringsdatum
2022-02-04

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent ingår du i ekonomiavdelningen som består av 5 personer. Du kommer arbeta med kundreskontra och viss manuell utläggsredovisning. Tjänsten inkluderar breda kontaktytor där du har både interna och externa kontakter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Den största delen av tjänsten är inom kundreskontra där du är involverad i fakturering (nära kontakt och samarbete med verkstäderna där fakturorna görs).
• Sköter distributionen av fakturorna till försäkringsbolagen och andra kunder, kontrollerar avvikelser, gör rättningar etc.
• Bokning och matchning av faktura och kortinbetalningar.

I tjänsten ingår även till viss del utläggsredovisning i form av manuell hantering av ICA kontantkort. I det arbetet ingår kontering av kvitton och hantering av momsfrågor.

Om dig

Vi ser gärna att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete ett par år och att du känner dig trygg i din roll. Vi söker dig som har relevant utbildning inom redovisning samt förstår debet och kredit samt hur reskontror fungerar. Du har vana av arbete med reskontra och söker en tjänst och ett företag du kan stanna kvar på och trivas i på längre sikt. Vidare söker vi efter dig som är en jordnära person med hög känsla för service och nöjda kunder.

För att trivas i rollen bör du vara flexibel och trivas att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du driven, van att arbeta självständigt, strukturerad, nyfiken och initiativtagande. Vidare står du för struktur och ordning och reda. Du är kommunikativ och trivs att arbeta brett med många arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
• Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.

• Utbildning inom redovisning eller motsvarande.

• Du talar och skriver flytande svenska och mycket god engelska.

• Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i Navision och arbetat brett som ekonomiassistent tidigare.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, bolaget tillämpar flextid. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Hero med mycket goda chanser att bli överrekryterad till vår kund efter 6 månader.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Christoffer Sperring
christoffer.sperring@hero.se
070 977 8579

Jobbnummer
6314471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: