Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra
Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar - tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Just nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av augusti. Uppdraget beräknas pågå i 4 månader, möjlighet till förlängning finns.
Ditt uppdrag
Vi söker en ekonomiassistent för uppdrag hos vår kund i Lindhagen. Som ekonomiassistent blir du en del av ett team på 6 personer och ditt huvudsakliga arbetsområde kommer vara inom kundreskontra. Detta innebär att du kommer ansvara för samtliga kundfordringar och bidra till att hela påminnelse-, krav- och inkassorutinen fungerar enligt upprättade regler. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Ansvar för uppföljning av förfallna ordrar
• Ansvar för bokföring och avstämning
• Registrering och avstämning av inbetalningar
• Kontroll av ut- och indata som skickas/tas emot av kundreskontrasystemen
• Hantera påminnelser, krav- och räntekörningar samt faktureringar och utbetalningar i systemen
• Hantering av påminnelser och kravbrev
• Förberedning och överlämning av inkassoärenden
Publiceringsdatum2015-05-11BakgrundVi söker dig som arbetat ca 3-5 år med löpande bokföring samt arbetat självständigt med kundreskontra och du kan prioritera och fatta egna beslut. Du har god systemförståelse och det är meriterande om du arbetat i Raindance tidigare. En del ärenden hanteras på engelska vilket innebär att dina kunskaper i språket är goda i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är du en positiv, ansvarsfull och strukturerad person med ett resultatorienterat arbetssätt. Vidare är du en noggrann och prestigelös person som trivs såväl i team som att arbeta självständigt.
Konsultrollen hos Wise Professionals
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Mer om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Emelie Sillén på
emelie.sillen@wise.se eller konsultchef Charlotte Österlind på
charlotte.osterlind@wise.se .
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast och rörlig lön
Friskvård 250 kr/mån
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 1222
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Sillén
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 2289250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.