Ekonomiassistent leverantörsreskontra med start omgående

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-06-14


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-06-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Delta Electronics.

Om företaget
Delta Electronics grundades 1971 och är en global tillverkare av kraft- och energilösningar. Delta utvecklar, tillverkar och levererar några av de mest energieffektiva kraftprodukterna i branschen och kärnkompetensen finns inom kraftelektronik och automatisering. Delta levererar också lösningar inom områdena industriell automation, byggnadsautomation, datacenterinfrastruktur, elbilsladdning, telekom och industriell energiförsörjning och förnybar energi. Delta har idag cirka 200 försäljningskontor, FoU-center och tillverkningsanläggningar runt om i världen och består av fler än 80 000 anställda. Dess stora varumärken inkluderar bland annat Delta, Eltek, Vivotek och Loytec. Delta har ett stort fokus på hållbarhet och deras mission är att tillhandahålla innovativa, rena och energieffektiva lösningar för en mer hållbar morgondag.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos Delta är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du hanterar inkommande leverantörsfakturor och ansvarar därtill över periodiseringar. Du arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid. Hantering av reseräkningar och utlägg utgör en betydande del av ditt arbete, där du noggrant granskar moms och belopp i systemet Aspia. Ditt dagliga arbete inkluderar löpande bokföring och förberedelser inför bokslut. Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du får möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter och hjälper även till med andra administrativa uppgifter som bland annat posthantering.

Du är en viktig del av ett mindre ekonomiteam och jobbar tätt med Finance Manager där ni tillsammans supporterar varandra i det dagliga arbetet. Rollen erbjuder flexibilitet med möjligheten att arbeta både från kontoret och på distans.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
• Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Kunskap i My Business och/eller SAP är starkt meriterande

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Sollentuna, Stockholm (med möjlighet till hybridarbete)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8750021


Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: