Ekonomiassistent / Kundservice FTI AB i Stockholm

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent / Kundservice FTI AB i Stockholm" (publicerad 2018-12-27) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ekonomiassistent som också gillar kundservice? Då ska du söka tjänsten på FTI AB i Stockholm redan idag!

Gillar du din roll som ekonomiassistent och känner att du får energi av kundkontakt? Är du nyfiken på att jobba i en innovativ bransch och på ett företag som arbetar för en bättre miljö i vårt samhälle? Nu söker vi en serviceorienterad ekonomiassistent till FTI (Förpacknings & Tidnings Insamlingen). Personen vi söker ska vara ansvarig för fakturering och kundreskontra på vår marknadsavdelning. Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som ekonomiassistent / kundservicemedarbetare på marknadsavdelningen på FTI får du jobba i en varierande roll på ett företag som gör skillnad i samhället. FTI:s uppgift är att se till att förpackningar och tidningar i Sverige samlas in och återvinns. Du kommer jobba nära marknadsassistenten och ni är varandras back up vid frånvaro. Som anställd på FTI får du ta del av ett generösa förmånspaket i form av friskvårdsbidrag, massage, Rikskortet, sjukförsäkring mm. FTI sitter i nya fina lokaler i Solna Business Park med närhet till bra kommunikationsmöjligheter.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som ekonomiassistent / kundservicemedarbetare kommer du:

* ansvara för fakturering och reskontra på marknadsavdelningen
* göra bankavstämningar och andra bokslutsavstämningar
* ansvara för kontakt med inkassobyrån som sköter påminnelser och inkassoärenden
* ansvara för kundmailen tillsammans med marknadsassistenten
* ta inkommande samtal från kunder gällande fakturafrågor och andra frågor kring företagets tjänster
* ringa utgående samtal och informera kund om t.ex. producentansvar
* hantera och uppdatera kundregister i vårt CRM system
* hjälpa avdelningen med sammanställningar, listor, underlag

FTI kommer att implementera ett nytt CRM system där du kommer få ta ett stort ansvar och bli företagets superuser. Därför är det naturligtvis meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i något affärssystem samt har intresse av att fördjupa dina kunskaper inom det. Vi ser även gärna att du har god kunskap i Excel och har en god förståelse för Pivottabeller.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten som ekonomiassistent / kundservicemedarbetare på marknadsavdelningen är på heltid. Drygt 50 st medarbetare sitter i trevliga lokaler i Solna Business Park. Tjänsten är tänkt att starta omgående och inleds med 6 månaders provanställning. På FTI tillämpas 38 h arbetsveckor på vintern och 35 h arbetsveckor under sommarmånaderna. Arbetstider är 08.15 - 17.00 (med variation under sommarmånaderna).

VEM ÄR DU?

Du som söker rollen bör vara gymnasieekonom eller ha gått en ekonomisk YH-utbildning eller motsvarande. För att enkelt komma in i arbetet har du säkert jobbat med kundreskontra förut och förmodligen med kundservice också för att känna dig bekväm med hanteringen av kunder via telefon och ärenden i affärssystemet. Du har ett systematiskt arbetssätt, är kunnig inom ditt område och har ett utpräglat servicetänk. På FTI är hjälpsamhet och gemenskap centralt, så det är bra om du också är en lagspelare som gärna hjälper dina kollegor vid behov. Du har goda kunskaper i Officepaketet och speciellt i Excel. Har du tidigare jobbat i Agresso och något CRM verktyg är det meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Claudia Ullreich 0734 34 64 56

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
4473917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: