Ekonomiassistent Kundreskontra sökes till Vårgårda

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Vårgårda
2020-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent Kundreskontra sökes till Vårgårda" (publicerad 2020-02-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vårgårda, Herrljunga, Ale, Alingsås, Vara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Vårgårda, Herrljunga, Ale, Alingsås, Vara eller i hela Sverige

Till vår kund i Vårgårda söker Experis en ekonomiassistent till gruppen för kundreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden som är ett större företag i tillverkningsbranschen. Uppdraget är på heltid och startar i februari och om allt fungerar bra så övergår konsultuppdraget till en anställning hos kunden.
Tveka inte, ansök redan idag!!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom kundreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utföra och boka Leverantörsbetalningar
• Bokning av Kundinbetalningar
• Bokning och Avstämning av bank
• Manuell fakturering
• Påminnelsehantering

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete, och då helst inom kundreskontra.
Du är noggrann, driven och har en mycket god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter.
Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.

Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du kan tyska, franska eller rumänska. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem och det är meriterande om du då har arbetat i M3.
Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.

Då tjänsten kan generera en anställning hos kunden är det en stor fördel om man bor i Vårgårdaområdet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.



Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Vårgårda. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.
Du startar enligt överenskommelse.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsätts tidigare än sista ansökningsdatum som är den 2020-02-10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2020-01-27

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "78bcf5a0-7d6a-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
5062332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: