Ekonomiassistent Kundreskontra i norrförort

SW / Ekonomiassistentjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Täby, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna, Solna eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en ekonomiassistent till kundreskontra. Kunden är specialiserad på återanvändning av datorer och annan IT-utrustning. Företaget består av ca 60 personer och de sitter i Täby och i ekonomigruppen är det 4 personer. Företaget erbjuder ett positivt och trevligt arbetsklimat.

Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du exempelvis att:

•        Löpande bokföringen

•        Inbetalningar

•        Inkasso

•        Viss fakturering för deras tjänster

•        Delaktig i månadsbokslut

•        Avstämningar

Tjänsten innebär att man i första hand jobbar med Kundreskontran men att man inte är rädd för att hugga i där det behövs. Kunden önskar att man har redovisningskunskaper och förståelse för hela flödet och även förstår utländsk moms.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi och har minst 3 års arbetserfarenhet som ekonomiassistent inom kundreskontra. Du ska ha goda färdigheter i Officepaketet och fram för allt i Excel. Att ha jobbat i Navision är en merit men inget krav. Du ska vara flytande i både det svenska och engelska språket i både tal och skrift.

Du är flexibel, prestigelös och har ett strukturerat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är god och du gillar att samarbeta. Du trivs med att jobba i ett positivt klimat och är hjälpsam. Du ska vara lösningsfokuserad och se möjligheter i stället för problem. Att vara självgående, ödmjuk med skinn på näsan och inte vara rädd för att göra fel är något kunden ser som positivt.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start 2013-05-02 med anställning hos SW . Detta är ett föräldravikariat som i första hand sträcker sig till 2014-06-30. Sista ansökningsdag är 2013-04-30 men anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Nordin, 08-407 55 66.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2013-03-28

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl.ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Nordin +46 8 407 55 66

Företag
SW

Adress
SW
10391 Stockholm

Jobbnummer
1507127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: