Ekonomiassistent kundreskontra för kunds räkning
Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra för kunds räkning" (publicerad 2018-01-26) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med kundreskontraansvar. Företaget är placerat i Solna med närhet till bra kommunikationer.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I denna roll blir du som ekonomiassistent en del av Finansavdelningen som sitter på huvudkontoret i Solna. Du arbetar i teamet för lev- och kundreskontra som idag består av sju personer. Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets kundreskontra. Vilket bland annat innefattar
• Kundfakturering
• Kundinbetalningar
• Kontoavstämningar av utredande karaktär
• Intern/extern rapportering
• Fakturafrågor från kunder
• Uppföljning, administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter
Publiceringsdatum2017-12-18KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra. Vidare önskar vi att du har
• Erfarenhet av NAV (Navision)
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska och engelska i tal och skrift (koncernspråk)
Dina egenskaperFör att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Andra egenskaper vi söker är
• Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne
• Teamarbetare som även kan ta ansvar och arbeta självständigt
• Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Arbetstiderna är kontorstider under måndag till fredag med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.seHero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelaine Roosmark
madelaine.roosmark@hero.se +46709306645
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 3861212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.