Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, till ett uppdrag centralt i Stockholm

Publiceringsdatum
2010-09-02

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund som är centralt i Stockholm söker vi en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Som medarbetare på Leverantörsreskontrankommer du att arbeta med:
• Posthantering
• Scanning av leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Leverantörsbetalningar
• Periodiseringar
• Avstämningar
• Assisterande uppgifter vid månads- och årsbokslut
• Löpande utveckling av rutiner och processer i reskontraflödet
• Momsregler i Norge och Danmark

Erfarenheter
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från norsk och dansk leverantörsreskontra samt har jobbat minst 1-2 år med ovanstående arbetsuppgifter, gärna från ett Shared Service Center. Vidare är du gymnasieekonom eller motsvarande och har gärna kompletterat med eftergymnasiala studier/kurser inom företagsekonomi.
Erfarenhet från Compello eller Basware är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann, flexibel och prestigelös. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och är ansvarsfull. Du har mycket energi, är utåtriktad, och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag på heltid, sex månader framöver med chans till förlängning!
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Uppdraget ska tillsättas omgående. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta RA Elinor Eliasson på tel 08-598 983 04 eller elinor.eliasson@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
723963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm: