Ekonomiassistent inom kundreskontra till säkerhetsföretag

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-04

Om tjänsten
Vårt kundföretag är ett fristående säkerhetsföretag som ser personlig samverkan och hög kvalitet som en förutsättning i relationerna med våra kunder. Bolaget levererar leverantörsoberoende produkter och tjänster som ger våra kunder kompletta säkerhetslösningar.

I koncernen jobbar över 100 personer och det familjära huvudkontoret ligger norr om Stockholm.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering. Du kommer vara anställd av Klara Consulting inledningsvis och uthyrd till vår kund.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent tillhör du företagets ekonomiavdelning som består av tre drivna kollegor. Du arbetar fokuserat med arbetsuppgifter kopplade till kundreskontra som exempelvis innebär att

• Hantera inkommande och utgående kundfakturor,
• Ansvara för utskick för attest, besvara betalningspåminnelser samt inkassokrav
• Avstämningar

Du arbetar såväl med kundfakturering som uppföljning av kundfordringar. I arbetet ingår även löpande uppgifter som felsökning i fakturaflödet där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Vidare hanterar du även utlägg och likviditetsprognos.

Vi söker dig som har:

Gymnasial utbildning gärna inom ekonomi

Erfarenhet av enklare ekonomiadministration gärna kopplat till kundreskontra

God datorvana

Goda kunskaper i Excel

Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill agerar du serviceinriktat och ödmjukt gentemot både interna och externa parter.

Praktisk information:

• Start: 28/3 - 2022
• Omfattning: Heltid, konsultuppdrag med chans till överrekrytering
• Lön: Timbaserad månadslön
• Placering: Kista
• Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta ulf.appelgren@klaraconsulting.se

Vi tillämpar löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget


Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag med chans till överrekrytering

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Kontakt
Ulf Appelgren
ulf.appelgren@klarapapper.se

Jobbnummer
6404906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: