Ekonomiassistent inom kundreskontra till iStone

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-10-12

Företaget
iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag med fokus på affärssystem, lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 600 anställda i tolv länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. De erbjuder långsiktigt hållbara lösningar för sina kunder med ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde.

iStones kontor är beläget centralt på Drottninggatan i Stockholm och på ekonomiavdelningen arbetar idag 12 personer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent på iStone kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av kundreskontra och fakturering. I detta ingår arbetsuppgifter som projektadministration, projektfakturering, fastprisfakturering och kreditering. Du kommer även jobba med abonnemangsfakturering samt interna faktureringar och fördelningar mellan koncernbolag. I arbetsuppgifterna ingår även inbetalningar samt kontroll och bokning av svenska och utländska inbetalningar. Vidare kommer du ha mycket kontakt med både kunder och konsulter för att stämma av och följa upp olika ärenden. Du kommer samarbeta med övriga på ekonomiavdelningen och rapportera till ekonomichefen.

Detta är en visstidsanställning på ett år med start i januari 2017, med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom ekonomi.
• Erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, alternativt akademisk utbildning inom ekonomi
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskaper i Mediusflow och Maconomy (meriterande)

För att trivas i rollen är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att ha många kontaktytor. Du är driven, flexibel och har en positiv inställning. Vidare är du noggrann och strukturerad samt har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Du är stresstålig samt tycker om att samarbeta med dina kollegor, men kan även arbeta självständigt när det behövs.

Övrig information:

Start: Januari
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna h%C3%A4r " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Visstid ca 12 månader, Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josephine Hopstadius Boström 08-40024050 josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3100760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: