Ekonomiassistent inom kundreskontra i Uppsala
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Uppsala,
Sigtuna,
Täby,
Sundbyberg,
Solna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-08-21Om tjänstenSom ekonomiassistent kommer hos vår kund, ett större företag i centrala Uppsala kommer du att arbeta med kundreskontran tillsammans med ett härligt och glatt team. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Hos vår kund finns det goda utvecklingsmöjligheter och även möjlighet att bli rekryterad direkt till företaget på sikt. Hos oss på SJR får du en trygg tillsvidareanställning som konsult och detta skulle vara ditt första uppdrag (du får givetvis reda på vilket företag det gäller vid en första kontakt med oss)
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt huvudfokus kommer att ligga på krav- och inkassohantering. Du har daglig dialog med kunder både på svenska och engelska då många kunder är internationella. Vidare ingår andra uppgifter inom kundreskontra samt att vara behjälplig över telefon och mail.
Dina arbetsuppgifter• Kravhantering
• Skicka ut påminnelser
• Kontakt med inkasso
• Kontakt med kunder
• Inbetalningar
• Fakturering
• Avstämningar
Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet av att ha jobbat som ekonomiassistent sedan tidigare och förståelse för bokföring samt ha goda systemkunskaper, gärna erfarenhet från ett större ekonomisystem.
Dina personliga egenskaperI din arbetsroll behöver du vara noggrann, strukturerad och tycka om att ha mycket att göra. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och driven. Du är orädd och van att ta dialog med kunder. Vidare tar du egna initiativ, vill alltid förbättra dina arbetsmoment och de processer du arbetar i. Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Detta är långsiktigt uppdrag hos vår kund som börjar i form av en trygg konsultanställning hos oss på SJR.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup på
linnea.jarverup@sjr.se alt 0708-234145. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "668".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Kontakt Linnea Jäverup
linnea.jarverup@sjr.se +46 70 823 41 45 Jobbnummer 8853435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.