Ekonomiassistent inom kundreskontra i Uppsala
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
2023-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom kundreskontra i Uppsala" (publicerad 2023-06-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Uppsala,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-21Om tjänstenSom ekonomiassistent kommer hos vår kund i centrala Uppsala kommer du att arbeta med kundreskontran tillsammans med ett härligt team. Ditt huvudfokus kommer att ligga på krav- och inkassohantering. Du har daglig dialog med kunder både på svenska och engelska då många kunder är internationella.
Vidare ingår andra uppgifter inom kundreskontra samt att vara behjälplig över telefon och mail.
Dina arbetsuppgifter• Kravhantering
• Skicka ut påminnelser
• Kontakt med inkasso
• Kontakt med kunder
• Inbetalningar
• Fakturering
• Avstämning
Bakgrund• Någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Något eller några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent
• Gärna tidigare erfarenhet av krav- och inkassohantering
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda systemkunskaper, gärna erfarenhet från större ekonomisystem
I din arbetsroll behöver du vara noggrann, strukturerad och tycka om att ha mycket att göra. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och driven. Du är orädd och van att ta dialog med kunder. Vidare tar du egna initiativ, vill alltid förbättra dina arbetsmoment och de processer du arbetar i.
Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Detta är långsiktigt uppdrag hos vår kund som börjar i form av en trygg konsultanställning hos oss på SJR.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup på
linnea.jarverup@sjr.se alt 070824541. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 7686713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.