Ekonomiassistent / inköpsassistent till läkemedelsbranschen
Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent / inköpsassistent. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt med fina lokaler i Solna. Uppdraget påbörjas i början av september och beräknas pågå till och med augusti 2017 med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, betald semester, friskvårdsbidrag samt att vi betalar ut din lön innevarande månad.
Publiceringsdatum2016-07-08Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent / inköpsassistent kommer du att ingå i ekonomiteamet, men också arbeta väldigt nära inköpsavdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Matchning av fakturor mot inköpsorder
• Felsökning och utredning av ärenden
• Visst underhåll av masterdata
• Hantering av inkommande fakturor
• Definitivbokning av attesterade fakturor
• Uppföljning av betalningspåminnelser och inkassohantering
• Manuella utbetalningar
• Bokföring av verifikationer i IFS
BakgrundVi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Vi tror att det är en fördel om du dessutom har utbildning inom inköp alternativt att du har ett par års erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser i affärssystem och att matcha fakturor mot order. För tjänsten behöver du goda kunskaper i Officepaketet samt gärna erfarenhet av IFS. Engelska är koncernspråket och du är bekväm med att använda det på vardagsnivå.
Som person är du social och trivs att ha många kontaktytor samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du arbetar strukturerat, tar egna initiativ och löser problem vartefter de uppstår.
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 763
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
Malin Klingberg 08-545 28 307
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2947551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.