Ekonomiassistent

Stockholms stad, Stöd och serviceenheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Stöd och serviceenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Från Ekhagen i norr till Djurgården i söder - Östermalm är ett av Stockholms naturskönaste stadsdelsområden. Nu växer en ny del av området fram: Miljöstadsdelen Norra Djurgårdsstaden som är ett av Europas mest omfattande stadsutvecklingsområden. Totalt planeras för 10 000 nya bostäder och 30 000 nya arbetsplatser. Första inflyttningen skedde under hösten 2012.

Stöd och Serviceenheten på Östermalm ansvarar för myndighetsutövning och utförande med utgångspunkt från Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade (LSS). Enheten arbetar för målgruppen personer med nedsättning av fysisk, psykisk eller intellektuell förmåga under 65 år enligt SoL samt personer under och över 65 år tillhörande LSS personkretsar LSS 1,2 och 3 med omfattande behov av stöd i vardagen. Verksamheten bedrivs utifrån politiska mål, lagstiftning och stadens riktlinjer.

Stöd-och serviceenheten består av en myndighetsdel och en utförardel (grupp och servicebostäder) och leds av enhetschef och två biträdande enhetschefer. På Beställarenheten där du kommer att arbeta, finns elva skickliga medarbetare, varav två ansvarar för ekonomi och administration. Enheten servar också två andra enheter i viss administration.
I augusti slutar vår duktiga medarbetare för att gå vidare i karriären och därför söker vi hennes nya efterträdare.

Vi sitter tillsammans i trevliga lokaler på Karlavägen 112 på Östermalm.

Publiceringsdatum
2016-04-15

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Beställarenheten kommer du ha ett mångsidigt uppdrag.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer bestå i att stödja biståndshandläggarna vid fakturahanteringen, granska och behandla leverantörsfakturor, ta fram och granska utbetalningsunderlag från Paraplysystemet, skicka utbetalningsunderlag, bevaka inbetalningar. Kontroll av LASS/LSS sjuklöner samt de 20-första timmarna personlig assistans.

Vidare kommer du att vara avstämmare för utbetalning av hemvårdsbidrag, KBH och arvoden till kontaktpersoner. Du hjälper även till med viss avtalshantering samt övrig administration och är behjälplig vid beställarenhetens prognosarbete.

Kvalifikationer
Lägst gymnasieekonom eller motsvarande ekonomiutbildning. Kunskaper i ekonomiadministration, kunna arbeta självständigt, IT-kunskaper gärna i Agresso och Paraply, god förmåga att kommunicera i tal och skrift och förstås god service- och samarbetsförmåga då du kommer ha kontakt med många utförare och andra samarbetspartners inom verksamhetsområdet.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-07-01 Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 40/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gisela Palm, Enhetschef 08-508 10 360
Eva Björklind, bitr. enhetschef 08-508 10 651
Irina Nikitina/Lili Salimi Tari, Ekonomiassistent 08-508 10369/508 10370

Facklig kontakt
Vision Stockholm stad 08-508 40 646

Företag
Stockholms stad, Stöd och serviceenheten

Adress
Stockholms stad, Stöd och serviceenheten
Box 24156
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 104 10451 Stockholm

Jobbnummer
2785967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Stöd och serviceenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Stöd och serviceenheten: