Ekonomiassistent
Academic Search International AB Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2012-05-15) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Search International AB Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige ORGUT Consulting är verksamt sedan 1973 och bistår globalt med tekniskt expertis till multilaterala och bilaterala givare, lokala regeringar och kunder inom den privata sektorn. ORGUT implementerar både korta och långa projekt främst inom landsbygdsutveckling, land- och markplanering, vatten och naturresurser. Företaget har ett 80-tal internationella och nationella konsulter över hela världen, främst i Afrika, men även i Latinamerika och i Asien. Företaget har två dotterbolag (Kenya och Storbritannien) samt representationskontor i ett flertal länder.
Vi strävar efter goda och långsiktiga relationer med kunder och leverantörer samt att hålla högsta kvalitet på våra tjänster. I den strävan spelar du en viktig roll på vår ekonomiavdelning, då det är du tillsammans med två medarbetare som ansvarar för företagets alla ekonomiska transaktioner.
Arbetsuppgifterna är:
Löpande bokföring
Avstämning av balanskonton varje månad
Leverantörsreskontra inklusive leverantörsbetalningar
Kundreskontra (kundinbetalningar och avstämningar)
Kontorsadministration inkl telefon och posthantering
Behjälplig vid bokslutsarbete
Projektredovisning (nära samarbete med projekthandläggare)
På sikt ser vi även att du kommer att hantera löne- och personaladministrationen, moms- och arbetsgivardeklarationer samt ytterligare projektredovisning.
Publiceringsdatum2012-03-20BakgrundEkonomiutbildning motsvarande gymnasienivå
Ett par års erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar
Goda kunskaper i engelska är ett krav då detta är vårt arbetsspråk.
Erfarenhet av Office paketet
Goda kunskaper i Excel är ett krav
Erfarenhet av löneredovisning är meriterande men inget krav, dock intresse av att lära sig
Erfarenhet av Navision eller liknande affärssystem är en merit
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är prestigelös. Vi tror att den vi söker är serviceminded, har en positiv attityd och en vilja att lära sig nya saker. Det är viktigt att du förstår de grundläggande ekonomiska sammanhangen och att du alltid gör ditt yttersta för att leverera med bästa kvalitet.
Tjänsten är placerad på bolagets huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. På huvudkontoret arbetar ca 13 personer, varav 3 på ekonomiavdelningen. Tjänsten är på heltid med tillträde senast under mitten av maj månad. Längre resor kan, på sikt, förekomma i tjänsten.
Hur du ansöker
Academic Search International ansvarar för denna rekryteringsprocess och du får gärna höra av dig om du har några frågor, till Susanne Krueger 08-555 15 735. Då vi intervjuar löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 26 mars. Vi vill att du ansöker via länken
http://bit.ly/wBBd6N där du bifogar personligt brev och CV.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan görs via följande länk
Klicka på denna länk för att göra din ansökaneller på
www.academicsearch.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAcademic Search International AB Stockholm
AdressAcademic Search International AB Stockholm
Grev Turegatan 27
11438 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-555 157 00
E-postadress:
info@academicsearch.se Jobbnummer 1191611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.