Ekonomiassistent
Arboritec AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
2011-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2011-11-28) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboritec AB i Stenungsund Arboritec AB utvecklar, producerar och marknadsför produkter för ytbehandling av trä- och parkettgolv. Våra produkter exporteras till ca 30 länder. Vi är idag 15 anställda.
För mer info besök gärna vår hemsida
www.arboritec.comVem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi och som har tidigare bokföringsvana samt gillar ett arbete med mycket fart! Du har en god känsla för ekonomi och en fallenhet för att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Tjänsten är en central serviceroll och vi förutsätter därför att du är flexibel, välstrukturerad, serviceinriktad och noggrann. För att fungera väl i teamet krävs att du är ansvarstagande, prestigelös, självständig och har lätt att samarbeta och kommunicera.
Som person är du effektiv, social och hjälpsam. Vi ser gärna att du är van vid att hålla många bollar i luften och inte rädd för att ta dig an varierande arbetsuppgifter. Du har mycket bra datavana och goda kunskaper i Visma administration, Officepaketet samt behärskar svenska, engelska och tyska i tal och skrift.
I rollen ekonomiassistent kommer du att ansvara för bokföringen, hjälpa till med administrativa uppgifter, ta emot och registrera inkommande order. Du ansvarar även för inköp och logistikplanering kopplat till kundorder.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a.:
allmän administration
svara i telefon
sköta allt ifrån enklare ekonomiuppgifter till kundkontakter.
ansvara för posthantering i form av hämtning och lämning
boka resor och hotell
hålla ordning på den överordnades besökskalender
uppdatera intranät och företagets CRM system
avtala och organisera möten
skriva minnesanteckningar och protokoll vid möten
skriva brev och andra dokument självständigt eller efter anvisningar
sköta orderhantering och fakturaframtagning
kortare översättningar till svenska/engelska/tyska
sammanställa PowerPoint-presentationer
assistera vid uppdatering av företagets hemsida
hålla kontakt med tryckeri, utskick mm
beställa kontorsmaterial osv.
visst researcharbete och avrapportering förekommer
Arbetsuppgifterna växlar mycket och det finns bra utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Som person är du som en spindel i nätet, du är noggrann och effektiv i ditt sätt att arbeta. Du trivs att arbeta i ett serviceinriktat företag med högt arbetstempo och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du en person som ser lösningar på problem och trivs med telefonen som arbetsverktyg. Du är driven och ambitiös samt tycker om att arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt. Vi tror att du är en självgående person som har lite av en säljare inom dig. I denna tjänst väger personligheten högre än erfarenheten.
Bifoga ett personligt brev tillsammans med din ansökan där du motiverar ditt intresse för tjänsten samt mer ingående beskriver dina erfarenheter av liknande arbete.
Publiceringsdatum2011-11-21Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJörgen Kaldemark 0303-56330,
jorgen.kaldemark@arboritec.comFöretagArboritec AB
AdressArboritec AB
44465 JÖRLANDA
KontorsadressOlof Wijks väg 9
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0303-56330
Faxnummer: 0303-56332
E-postadress:
jorgen.kaldemark@arboritec.com Jobbnummer 1085541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.