Ekonomiassistent - Telge AB
Telge (i Södertälje) AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telge (i Södertälje) AB i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vågar du välja en hel koncern och ha kul på jobbet? Nu letar vi nämligen i högt och lågt efter en ekonomiassistent till Telge AB. Vågar vi välja varandra? Så här säger Ylva Bjernerstam, rekryterande chef om rollen: "Vi söker dig som vill vara med i vårt kompetenta och glada gäng med ekonomiassistenter. Vi kan erbjuda en arbetsplats med varierande uppgifter och många kontakter inom koncernen. Därför söker vi dig som brinner för redovisning och gillar full fart!"
Arbetsuppgifter och ansvar Som ekonomiassistent på redovisningsavdelningen kommer du att tillhöra Telge Affärsstöd inom Telge AB. Telge AB hanterar samtliga bolag inom Telgekoncernen.
I rollen som ekonomiassistent deltar du i arbetet med den löpande redovisningen, leverantörshantering, bankavstämningar samt kundfakturering för ett antal bolag inom Telgekoncernen.
Du säkerställer digitaliserade flöden i samarbete med kollegorna inom avdelningen samt våra bolag.
Även hanteringen av avdelningens funktionsbrevlåda/ärendehanteringssystem med löpande ärenden från leverantörer och kunder ingår i dina uppgifter. Du kommer med andra ord att ha ett intressant jobb med stor omväxling.
Tillsammans arbetar vi aktivt med att förenkla, förbättra och kvalitetssäkra våra arbetssätt. Som ekonomiassistent är du en viktig del i detta arbete som drivs i dialog med våra kunder.
Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också vårt eget shared services - Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst - sin kärnaffär.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här tjänsten bör du ha en ekonomutbildning på gymnasienivå med påbyggnadsutbildning inom ekonomi/redovisning. Du behöver också ha relevant erfarenhet och kunskap inom ekonomiområdet samt förståelse för ekonomiflöden och bokföringsregler.
Vi tänker att du är trygg med dina ekonomikunskaper och har fallenhet för att tänka analytiskt. I ditt dagliga arbete är du självgående, serviceinriktad, effektiv och strukturerad.
Du tar ansvar och är en kommunikativ lagspelare med driv, initiativförmåga och gott humör. Du har god förmåga att samverka med kollegor och kunder, samtidigt som du säkerställer en bra leverans.
För oss är det viktigt att du har bra kunskaper i Officepaketet, Unit4, Adra Matcher, Adra Balancer och Topdesk samt bra svenska i tal och skrift.
Vi hoppas att du känner igen dig i våra kärnvärden som är: öppen, enkel, personlig och modig.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Fakturering samt projektarbete är meriterande.
Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 9 februari 2024.
Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Ylva Bjernerstam som du ska kontakta på 08-550 210 03. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Ersättning enl ök
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telge (I Södertälje) AB (org.nr 556307-6867),
http://www.telge.se Arbetsplats Telge AB
Jobbnummer 8429896
Observera att sista ansökningsdag har passerat.