Ekonomiassistent - leverantörsreskontra

Brainpeople / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Har du erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontran?
Kvalificerad ekonomiassistent sökes för kort uppdrag (1 mån)
Clear Channel är ett av Sveriges ledande medieförsäljningsbolag med verksamhet i 66 länder. I Sverige består Clear Channel av utomhusmedia, butiksnära media samt Internet och antalet anställda är idag drygt 90 medarbetare. Clear Channel Outdoor är marknadsledande i Sverige inom utomhusreklamsektorn. Med över 35 olika produkter kan de erbjuda helhetslösningar till deras annonsörer beroende på vem man vill nå och vilket budskap man vill förmedla. Clear Channels svenska huvudkontor ligger centralt på Östermalmsgatan i Stockholm. För mer information besök gärna: www.clearchannel.se
I rollen som Kvalificerad Ekonomiassistent kommer du att ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontran och dina arbetsuppgifter inbegriper allt från ankomstregistrering till arkivering av Clear Channels leverantörsfakturor. Du kommer att arbeta tillsammans i ett team som består av fyra personer.
Du kommer självständigt att ansvara för leverantörsreskontran där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Ankomstregistrering, bokföring samt definitivbokning av leverantörsfakturor.
• Betalningar.
• Bokföring.
• Kontoavstämningar.
• Beräkningar och avstämningar för diverse olika avräkningar.
• Effektivisering och utveckling av rutiner.
• Medverka i projekt som exempelvis systemimplementering.
• Vid behov vara backup för dina kollegor på ekonomiavdelningen.
Vidare arbetar du kontinuerligt tillsammans med dina kollegor med att upprätthålla och se över rutiner och processer.
Kompetenskrav: Vi söker dig med en gymnasial utbildningsbakgrund inom ekonomi. Du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Då Clear Channel verkar i en internationell miljö är det vikigt att du behärskar engelska i tal och skrift. Vidare är det viktigt att du är intresserad, och har erfarenhet av, att arbeta med moderna system i ditt arbete. Erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft AX är meriterande men inget krav.
Du gillar siffror, är noggrann och ansvarsfull. Ett gott ordningssinne är karakteristiskt för dig och du är både engagerad och effektiv i ditt arbete. Du har en god förmåga att kommunicera samt samarbeta med dina kollegor och ser service som en självklarhet. Att utvecklas och lära dig nytt är något som du uppskattar.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=336785&Page=JobAd Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Mia på telefon 08 ? 440 80 94.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2010-07-12

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
694702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: