Ekonomiassistent - Kund- och leverantörskontra
SW / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Ekonomiassistent. Som Ekonomiassistent hanterar du leverantörs- och kundreskontra och ingår i arbetsgruppen Kund- och leverantörsreskontra som består av 5 Ekonomiassistenter och 1 Gruppchef. Kundföretaget är ett väletablerat logistikföretag med kontor i Solna. Du sitter i moderna lokaler med öppet kontorslandskap.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten anställning hos kund efter uppdragets slut.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att - tillsammans med dina kollegor i arbetsgruppen - ansvara för hela flödet inom kund- och leverantörsreskontran. Du hanterar alltifrån registrering och kontering av leverantörsfakturor och kontoavstämningar till inbetalningar. Du välkomnas till en arbetsgrupp där man tar ansvar för sina processer samtidigt som man samarbetar inom teamet och kontinuerligt arbetar med löpande förbättringsåtgärder. Tjänsten innebär en kontaktyta dels internt med berörda kollegor men du har även en betydande kontaktyta gentemot leverantörer och kunder.
Tjänsten som Ekonomiassistent innebär arbetsuppgifter så som:
• Leverantörsreskontra: registrering samt kontering av leverantörsfakturor, manuella betalningar, periodiseringar och kontoavstämningar
• Kundreskontra: inbetalningar
• Kontakt med kunder och leverantörer
• Medverka till utveckling av arbetsgruppens rutiner
Det här är tjänsten för dig som har arbetat inom kund- och leverantörsreskontra och vill bidra med dina goda kunskaper och färdigheter i en roll som Ekonomiassistent hos en erfaren aktör inom logistik som vill fortsätta utvecklas tillsammans med dig!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 3 år inom kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av löpande redovisning. Vi ser gärna att du har använt SAP sedan tidigare, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du driven, serviceinriktad och fungerar utmärkt i en roll där du har en betydande kontaktyta internt mot kollegor såväl som externt mot leverantörer och kunder. Du är ansvarstagande, engagerad och självgående på ett sätt som gör att du strukturerar upp ditt arbete, driver ditt arbete framåt och har följsamhet i dina processer. Samtidigt är du en flexibel lagspelare som trivs i team, samarbetar med kollegor samt gärna bidrar till förbättring och utveckling.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten överrekrytering till kund efter uppdragets slut. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna.
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se (
http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (
http://www.facebook.com/StudentWorkers)!Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag på 6 månader. För rätt person innebär tjänsten överrekrytering till kund efter uppdragets slut.
Publiceringsdatum2017-09-27Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal Telefonnummer: 08-407 55 68
FöretagSW
AdressSW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3722363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.