Ekonomiassistent - ansvar kundfodringsprocess
Lidingö Kommun / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är navet i organisationen med många spetskompetenser. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, it, kommunikation, HR och ekonomi.
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen ansvarar för att driva och utveckla stadens affärssystem, ansvarar för stadens övergripande ekonomihantering med ekonomisk planering, redovisning och uppföljning samt utföra upphandlingar och inköp i samråd med förvaltningarna.
Publiceringsdatum2021-05-07Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifter
Tjänsten som ansvarig för kundfodringsprocessen är en roll på stadens centrala ekonomiavdelning och vi söker dig som vill vara med att driva utvecklingen av vår kundreskontra. I rollen ingår att hitta effektiva lösningar för en enklare hantering och stort fokus i staden ligger på att implementera e-tjänster för stadens medborgare.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär:
• Säkerställa att kundfodringsprocessen är korrekt
• Utveckla arbetssätt och interna rutiner
• Besvara inkommande förfrågningar
• Kund-gäldenär & myndighetskontakt
• Handläggning och indrivning av kundfordringar
• Delta i projekt för att implementera e-tjänster för kunder på externwebb
• Delta i stadens organisation för systemförvaltning och genomföra förbättringsarbete i kundreskontramodulen
• Vara behjälplig i leveranstörsreskontran
I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar även på våra medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar och utbildning i aktivt medarbetarskap.
KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundreskontraarbete, erfarenhet av kravhandläggning är meriterande. Du har en god förståelse för kundfodringsprocessens alla steg. För att driva utveckling av kundreskontramodulen och e-tjänster till stadens medborgare behöver du ha ett intresse för system och kundreskontrans uppbyggnad. Du är serviceinriktad och har en problemlösande förmåga. Du har ett eget driv för utveckling och tar ansvar för din uppgift.
I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.
Övrig informationIndividuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Mikaela Klasenius, Enhetschef, 072-535 96 84
Facklig representant, nås via stadens kundcenter, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Stockholmsvägen 50
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidingö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4388433193".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191),
http://www.lidingo.se/jobb Arbetsplats Lidingö stad
Jobbnummer 5735239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.