Ekonomiansvarig till Asept International AB
Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Eslöv,
Landskrona eller i
hela Sverige Asept International AB är globalt erkända som en ledande utvecklingspartner och leverantör av hygieniska och säkra systemlösningar för förpackning och portionering av framför allt livsmedelsprodukter. Produkterna, som utvecklas och produceras i företagets anläggning i Lund, marknadsförs och säljs till globala livsmedelsproducenter och restaurangkedjor. Asept International har en hög exportandel där 5 procent säljs inom Skandinavien och resten till kunder i Europa och Nordamerika. Läs mer om företaget på
www.asept.se . Asept har ett 25-tal medarbetare vid anläggningen i Lund och omsätter cirka 60 miljoner svenska kronor. Företaget är ett helägt dotterbolag till Lagercrantz Group AB.
I samarbete med Experis söker Asept International AB nu en Ekonomiansvarig.
Publiceringsdatum2014-06-05Dina arbetsuppgifterI din roll som Ekonomiansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar för bolagets ekonomifunktion och vara en aktiv medlem i företagets ledningsgrupp, men du kommer också vara aktiv och leda olika projekt inom den dagliga driften. Du rapporterar till VD.
Som Ekonomiansvarig ansvarar du för att göra analyser av resultat på bolags-, affärsområdes- och projektnivå samt att aktivt leda projekt och aktivt bidra i ledningsarbetet med förbättringsåtgärder. Du är drivande i den affärsplaneprocess och uppföljning som sker löpande. Genom eget arbete i controllerfunktionen utvecklar du företagets samlade kompetens inom affärsutveckling, produktion, logistik och uppföljning. Du ansvarar även för:
• Den löpande redovisningen
• Bokslutsprocessen som innefattar månads-, kvartals- och årsbokslut
• Rapportering till VD, ledning och moderbolaget
• Ansvara för budgetarbetet och framtagande av prognoser
• Vara stöd till VD i frågor som rör budget, prognoser, personal och strategier
• Likviditetsplanering och skatter samt kontakt och rapportering till myndigheter och revisorer
• Framtagandet av årsredovisning och förslag till förvaltningsberättelse
• Löne- och personaladministration
Vem är du?
Du har erfarenhet av ekonomiarbete och har haft självständigt ansvar för redovisnings- och bokslutprocesser. Du har även flerårig erfarenhet av projektrelaterad verksamhet och erfarenhet från producerande industri. Vi ser gärna att du också har erfarenhet från controllerarbete och koncernredovisning. Erfarenhet av Hogia och Pyramid är en merit men inget krav.
Som person är du ansvarstagande, noggrann, analytisk och affärsorienterad. Du är strukturerad och sätter dig in i detaljer för din förståelse av en verksamhet. Du fungerar väl i sociala relationer och är en drivande person som gillar att utveckla och implementera förändringsarbete.
Kontaktperson för detta jobbLåter det intressant är du varmt välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Carina Heurén på telefonnummer 040-660 63 69 eller
carina.heuren@se.experis.com . Välkommen med din ansökan snarast!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Heurén 040-6606369
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1901569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.