Ekonomiansvarig till Asept International AB

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Asept International AB är globalt erkända som en ledande utvecklingspartner och leverantör av hygieniska och säkra systemlösningar för förpackning och portionering av framför allt livsmedelsprodukter. Produkterna, som utvecklas och produceras i företagets anläggning i Lund, marknadsförs och säljs till globala livsmedelsproducenter och restaurangkedjor. Asept International har en hög exportandel där 5 procent säljs inom Skandinavien och resten till kunder i Europa och Nordamerika. Läs mer om företaget på www.asept.se . Asept har ett 25-tal medarbetare vid anläggningen i Lund och omsätter cirka 60 miljoner svenska kronor. Företaget är ett helägt dotterbolag till Lagercrantz Group AB.

I samarbete med Experis söker Asept International AB nu en Ekonomiansvarig.

Publiceringsdatum
2014-06-05

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Ekonomiansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar för bolagets ekonomifunktion och vara en aktiv medlem i företagets ledningsgrupp, men du kommer också vara aktiv och leda olika projekt inom den dagliga driften. Du rapporterar till VD.

Som Ekonomiansvarig ansvarar du för att göra analyser av resultat på bolags-, affärsområdes- och projektnivå samt att aktivt leda projekt och aktivt bidra i ledningsarbetet med förbättringsåtgärder. Du är drivande i den affärsplaneprocess och uppföljning som sker löpande. Genom eget arbete i controllerfunktionen utvecklar du företagets samlade kompetens inom affärsutveckling, produktion, logistik och uppföljning. Du ansvarar även för:

• Den löpande redovisningen
• Bokslutsprocessen som innefattar månads-, kvartals- och årsbokslut
• Rapportering till VD, ledning och moderbolaget
• Ansvara för budgetarbetet och framtagande av prognoser
• Vara stöd till VD i frågor som rör budget, prognoser, personal och strategier
• Likviditetsplanering och skatter samt kontakt och rapportering till myndigheter och revisorer
• Framtagandet av årsredovisning och förslag till förvaltningsberättelse
• Löne- och personaladministration

Vem är du?
Du har erfarenhet av ekonomiarbete och har haft självständigt ansvar för redovisnings- och bokslutprocesser. Du har även flerårig erfarenhet av projektrelaterad verksamhet och erfarenhet från producerande industri. Vi ser gärna att du också har erfarenhet från controllerarbete och koncernredovisning. Erfarenhet av Hogia och Pyramid är en merit men inget krav.

Som person är du ansvarstagande, noggrann, analytisk och affärsorienterad. Du är strukturerad och sätter dig in i detaljer för din förståelse av en verksamhet. Du fungerar väl i sociala relationer och är en drivande person som gillar att utveckla och implementera förändringsarbete.

Kontaktperson för detta jobb
Låter det intressant är du varmt välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Carina Heurén på telefonnummer 040-660 63 69 eller carina.heuren@se.experis.com . Välkommen med din ansökan snarast!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Heurén 040-6606369

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1901569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: