Ekonomiansvarig på halvtid.
Nyström Health And Medical Supplies AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nyström Health And Medical Supplies AB i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Butik21.com erbjuder kunder över hela Norden samt Frankrike, Tyskland och England att på ett enkelt sätt handla stödstrumpor och kompressionsstrumpor via internet.
Verksamheten startades 2007 som ett sidoprojekt till annan befintlig verksamhet. 2009 fokuserades verksamheten på stödstrumpor och kompressionsstrumpor och nu har vi kunder i hela Norden samt Tyskland, Frankrike och England. Vi växer ganska fort och behöver nu en person som vill och kan vara med i vår fortsatta expansion.
Den personen som idag hjälper till med bokföringen ska gå i pension i maj och nu när vi nu söker en ersättare vill vi ha någon som kan ta ett större ansvar för ekonomi, administration och logistik.
Tjänsten är idag på halvtid men det finns goda möjligheter att öka arbetstiden successivt under hösten.
Ansvarsområden
Du ansvarar för all löpande bokföring, avstämningar, löner, skatte- och momsredovisning. Vi arbetar med kunder i hela Europa och det är en fördel om du har kunskap om momsredovisning på EU-nivå.
Under hösten kommer vi koppla vårt e-handelssystem till ett affärssystem och vi ser gärna att du är aktiv i, och eventuellt ansvarar för den processen.
I tjänsten ingår också att ansvara för lager, planera beställningar från leverantörer, ta emot beställningar.
Det kommer också vara ditt ansvar att skapa och utveckla ekonomirutiner för verksamheten.
Administrativa arbetsuppgifter
De administrativa delarna består av att hjälpa till med kunders beställningar, svara på mailfrågor, kontakta kunder via mail om frågor i deras beställningar osv.
Arbetstider
Arbetet är en halvtidstjänst på 20 timmar i veckan fördelat på fem dagar i veckan.
Det är en fördel om du kan arbeta på eftermiddagen men inget krav. Arbetstiden är relativt flexibel och kan anpassas om du exempelvis studerar eller har något annat arbete.
Publiceringsdatum2011-02-28KvalifikationerÄr utbildad gymnasieekonom (ytterligare utbildning är ett plus).
Har minst tre års erfarenhet av bokföring
Har arbetat med moms på EU-nivå.
Har erfarenhet av VISMA/SPCS, Specter, Scala eller liknande affärssystem.
Eftersom vi har mycket mailkontakt med våra kunder så är det ett krav att du skriver väldigt bra svenska och har en god förståelse för svenska språket.
Är en van internetanvändare.
Har goda kunskaper i Officepaketet och speciellt Excel.
Erfarenhet från postorder/internetförsäljning/detaljhandel är ett stort plus men inget krav.
SPRÅK
Du talar och skriver mycket god svenska.
Du bör tala och skriva engelska obehindrat.
Talar du finska är det ett stort plus men det är absolut inget krav.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är noggrann, strukturerad och organiserad. Som person är du positiv och glad och vill vara med och utveckla butik21.com till Nordens ledande leverantör av stödstrumpor och kompressionsstrumpor.
I ett mindre bolag är det viktigt att du är flexibel och har kapacitet att utveckla egna rutiner för arbetet.
Tjänsten ska tillsättas senast 1 maj men vi ser gärna en något tidigare start.
Intervjuer hålls löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Fyra timmar per dag, fem dagar i veckan.
ErsättningFast lön
Så ansöker duVi tar bara emot ansökningar via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
richard@nhmsupplies.comKontaktRichard Torsslow, VD, 070-765 23 49,
richard@nhmsupplies.comFöretagNYSTRÖM HEALTH AND MEDICAL SUPPLIES AB
AdressNYSTRÖM HEALTH AND MEDICAL SUPPLIES AB
Bygatan 7
17149 SOLNA
KontorsadressBygatan 7
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-278850
E-postadress:
info@butik21.com Jobbnummer 863037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.