Ekonomiansvarig/Office Manager till Projectpartner

Avanzera AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Projectpartner är ett projektledningsföretag specialiserat på samhällsbyggnad och infrastruktur. För deras räkning söker vi nu dig som vill arbeta som Ekonomiansvarig/Office Manager.
Projectpartner grundades 2002 och har idag ett tjugotal projektledningskonsulter som sitter på ledande roller i de flesta större samhällsbyggnadsprojekt som pågår i regionen, till exempel Nya Slussen, Nya Tunnelbanan och Roslagsbanan. Visionen är att vara det mest eftertraktade och kompetenta projektledningsföretaget i Mälardalen. Eftersom konsulterna sitter ute i sina projekt till vardags är gruppkänsla något som Projectpartner prioriterar högt och har därför investerat i en samlingsplats mitt i centrala Stockholm, ett nyrenoverat kontor i en anrik byggnad på Upplandsgatan med både arbetsplatser och mötesrum. Projectpartner söker nu dig som har en ekonomisk bakgrund, uppskattar varierande arbetsuppgifter och som vill bli en del av ett både familjärt och professionellt team!

Detta är en rekrytering som genomförs via oss på Avanzera. Projectpartner ser det som önskvärt att all dialog och förfrågningar kring tjänsten går via oss.


Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta verksamhetsnära och ha en tät dialog med samtliga medarbetare samt rapportera till företagets ägare. Rollen som Ekonomiansvarig/Office Manager kommer att innebära att du har en bred och självständig roll som i stora drag kommer att innebära:

• att sköta den löpande redovisningen samt fakturering
• vara behjälplig med underlag inför årsredovisning.
• sköta löneberedning för ca 18 medarbetare.
• personaladministrativt ansvar för exempelvis försäkringar och pensioner.
• kontorsadministration, exempelvis inköp och att se över avtal.
• koordinering för ett antal årliga medarbetarevent.


Din bakgrund:
Vi ser att du som söker har en ekonomiutbildning på gymnasial- eller högskolenivå. Du har några års erfarenhet som redovisningsekonom och är trygg med att ta ett helhetsansvar för ekonomin. Du talar och skriver flytande svenska samt har god systemvana. Projectpartner arbetar i Visma och har du kännedom kring det systemet är det en fördel.
Det ses även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och vet att du trivs i en mindre organisation med bredd i arbetsuppgifterna.

Som person är du driven, flexibel och prestigelös och gillar att vara med i ett företag som tror på en öppen dialog och delaktighet. Du är kommunikativ och gillar att rollen innebär mycket social kontakt samt att den har en varierande karaktär vad det gäller dina arbetsuppgifter.

För att trivas här ser vi att du har god struktur för att kunna parera mellan arbetsuppgifterna, samtidigt som du är noggrann för att leva upp till den kvalitetsstandard som krävs. Om du även har ett intresse för HR kommer du att trivas extra bra i denna roll.

Tjänsten är tänkt att starta omgående men Projectpartner kommer ta din uppsägningstid i beaktande. Vänligen ansök snarast, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-04
Ange följande referens när du ansöker: 1135
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Jonsson 08 - 545 28 304

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4499121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: